مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 



تهران- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران از برگزاری ۲۵۰ برنامه توسط این وزارتخانه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روزسه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت، محمدرضا سوقندی با اشاره به برنامه های وزارت متبوعش برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: ستاد کل این برنامه ها از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و به صورت رسمی از سوم خرداد سلسله برنامه ها در کشور شروع شد. یکی از اقدامات، تشکیل ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در وزرات خانه ها و دستگاه های اجرایی کشور بود که این ستاد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشکیل و دبیرخانه آن فعال شد.

وی با بیان برنامه‌های این وزارتخانه در سه حوزه عمومی، تخصصی و برنامه‌های توسعه‌ای عملیاتی گفت: برنامه هایی برای هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و برنامه هایی با محوریت مکتب سلیمانی همزمان با ایام شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین دهه فجر در نظر گرفته ایم.

سوقندی افزود: در حوزه برنامه های تخصصی چند هفته از سال را به برنامه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و ادبی اختصاص داده ایم که از جمله می توان به برنامه نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در دفاع مقدس اشاره کرد که در روز خبرنگار برگزار شد. از چهارم تا دهم بهمن ماه نیز برنامه ای با محوریت نقش زنان، مادران و خواهران در دفاع مقدس در نظر گرفته ایم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران ادامه داد: طرح ملی سه شنبه های تکریم با محوریت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور احیای کارکرد مساجد و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت آغاز شده است که تا کنون ۱۱ خانواده شهید به صورت ویدیو کنفرانس با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

وی از برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس و چهل سال مقاومت از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر به مدت هشت روز در باغ موزه انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه شاهد آثار هنرمندان، نویسندگان و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری مانند نمایشنامه‌خوانی، تئاتر، اکران فیلم دفاع مقدس و سایر فعالیت‌های مرتبط با این حوزه خواهیم بود.

سوقندی اضافه کرد: جهت دهی و استفاده از ظرفیت جشنواره های فجر از جمله جشنواره های شعر، تئاتر، فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی و همچنین مد و لباس با رویکرد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه های این وزارت خانه قرار گرفته است.

وی افزود: بخش دیگر، برنامه های تخصصی و جریان سازی است که در ستاد شاهد و امور ایثارگران وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت ارشاد مطرح شده که برای تمام بخش های فرهنگی برای گرامیداشت دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و متناسب با وظیفه شان برنامه تعریف و ابلاغ شده است. برای ستادهای استانی و همچنین سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه های اختصاصی تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان این که چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی است تا معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را آسیب شناسی کنیم، گفت: دوران دفاع مقدس به ابعاد نظامی و امنیتی خلاصه نمی شود بلکه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی نیز دارد که غیر از نیروهای مسلح و دستگاه ها دیگر، دستگاه های فرهنگی، علمی و آموزشی هم دفاع مقدس را برای خود یک گنج بدانند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تاکید کرد: به دلیل تحریف های صورت گرفته، باید در رویکرد بین الملل محور مقاومت یک بازتولید و چهره جدیدی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه دهیم و در این مسیر تاکید مقام معظم رهبری بر نهضت ترجمه برای کتاب و فیلم های خوب دفاع مقدس بهترین راهبرد است. باتوجه به گروه هایی که وارد جهان اسلام شده اند و همچنین تغییر نوع دشمنی ها و تغییر جغرافیای سیاسی در جهان و شرایطی که به وجود آمده، این موارد مسئله ضرورت ترجمه آثار دفاع مقدس برای نسل های جدید را ثابت می کند. در این زمینه صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی بسیار اثرگذارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group