مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 



پایگاه خبری تحلیلی پویاخبر (www.pooyakhabar.ir)

ایلام- مدیرکل امور عشایری ایلام از حضور پرشور عشایر استان در انتخابات خبر داد و گفت: عشایر آرای خود را در صندوق های سیار رای ریختند.

علی سلیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: صندوق های سیار اخذ رای با همکاری فرمانداری های تابع مناطق عشایرنشین برای جمعیت عشایر استان بعنوان بخشی از جمعیت جامعه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این صندوق های سیار به محل اسکان عشایر در مناطق عشایری میمک، بان میل و کره پو، کولگ، دشت چالاب و چنگوله، ابراهیم قتال، پتک موسیان و فکه سایر مناطق مرزی منتقل تا عشایر نیز در انتخابات شرکت کنند.

وی جمعیت عشایر نشین ایلام را ۶۰ هزار نفر در قالب ۹ هزار و ۷۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت: عشایر در امر انتخابات به عنوان تکلیف شرعی شرکت جدی دارند و با حضور چشمگیر خود همگام با سایر مردم استان و کشور، دشمنان نظام را دلسرد و مایوس و در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خودشان مشارکت می کنند.

۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران فرآیند اخذ رای از واجدان شرایط را انجام میدهند.

از این تعداد شعب اخذ رای ۳۴۷ شعبه متعلق به حوزه انتخابیه شمال استان شامل ۲۳۸ شعبه ثابت و ۱۰۹ شعبه سیار است.

افزون بر ۲ هزار نفر ناظر روند نظارت بر انتخابات استان را بر عهده دارند و در حوزه انتخابیه دهلران هم ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم دایر میشود.

۴۵۰ هزار و ۵۶۵ تعرفه انتخابات امروز دوم اسفندماه برای تمام شعب ثابت و سیار استان برای دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در نظر گرفته شده است.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال هستند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

استان ایلام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است، حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران هم شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

×××

   

 

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید - این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، سوژه و درج تبلیغات

 

     ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴  - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

 

09185138854 - واتساپ - بَله: 09398433916

 

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group