مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

 

پویاخبر - فصل پاییز کم کم دارد خود را نمایان می سازد، پاییز هزار رنگ با تمام زیبایهایش از راه می رسد، فصل باران های بی امان، فصل عبور از میان خش خش بارگ های خزان زده، فصل استکان های چایی کنار پنجره، همراه با رقص باران و صدای رعد و برق، فصل گم شدن در میان ابر و مه، فصل عاشقانه های خیال انگیز.


علاوه بر همه اینها پاییز، با خود هدیه های بیشماری دارد، یکی از این سوغاتیهای پاییز انار است، اناری که وقتی او را می شکافی انگار به قصری باشکوه وارد می شوی، انار علاوه بر پدیدار کردن عظمت خداوندگار ساختارش، خاصیت های فراوانی با خود به همراه دارد.

 

انار دارای مقادیر قابل توجه ای از آنتی اکسیدان‌ها و همچنین پونیکالاجین است، حتی میزان این آنتی‌ اکسیدان را در انار بیشتر از چای سبز نیز برآورد کره اند، آنتی‌اکسیدان‌های انار در پوست و دانه‌های قرمزرنگ آن وجود دارد به همین دلیل پوست این میوه نیز خاصیت داروی دارد، پس با مصرف انار به‌راحتی می‌توانید از سلول‌های خود در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنید.

 

انار همچنین مقوی قلب و تصفیه کننده خون است و نیز آب انار می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای نجات‌بخش برای افرادی که به سرطان پروستات مبتلاء هستند معرفی شود، متأسفانه سرطان پروستات سرطانی شایع در بین مردان در سنین میان‌سالی است.


به دلیل تغییر سبک زندگی و افزایش مصرف خوراکی‌ های مضر برای بدن افراد زیادی به فشارخون دچار می‌شوند، انار می تواند با کنترل فشار خون، افرادی که در متأسفانه در معرض سکته قلبی و مغزی قرار دارند را بهبود دهد، علاوه‌ برآن این ماده مفید خوراکی جریان خود در قلب را بهبود می‌بخشد و مصرف آن سلامت عروق خونی را در پی خواهد داشت، انار حافظه را تقویت می‌کند و با تأثیر بر فلاونوئیدها حافظه از شروع آلزایمر جلوگیری می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به تقویت بافت مغزی کمک خواهد کرد. مواد موجود در انار افسردگی را کنترل کرده و روحیه افراد را نیز بهبود می‌بخشد.


میوه انار خواص بیشماری دارد، که در این مقال نمی گنجد، این میوه بسیار زیبای پاییزی با دانه های قرمز خوشرنگش رهاورد پاییز است./زینب خیراللهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group