مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

 


تهران - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مواردی از بیماری های واگیر از طریق آب و غذا در مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان گزارش نشده است.

محمدمهدی گویا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ما افزود: با گرم شدن هوا ممکن است این بیماری ها شیوع یابد که همکاران ما تلاش می کنند آب مصرفی سالم را به دست مردم برسانند.
وی گفت: شیوع بیماری های ناشی از حشرات که به انسان منتقل می شود با گرم شدن هوا در مناطق سیل زده وجود دارد و باید مراقب افزایش سالک و حشرات جونده باشیم.
گویا اضافه کرد: بیشترین نگرانی در مناطق سیل زده، شیوع بیماری های واگیر از طریق آب و غذای آلوده است، براین اساس مردم سیل زده با تیم های بهداشتی و درمانی همکاری کنند تا این بیماری ها افزایش نیابد.
وی ادامه داد: کمک و همکاری مردم سیل زده با تیم های بهداشتی و درمانی مستقر در این مناطق برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر بسیار مهم است و باید با همکاری مردم سیل زده اجازه ندهیم این بیماری ها افزایش یابد.
وی اضافه کرد: آب هایی که بین مردم توزیع می شود از طریق همکاران آب و فاضلاب شهری و روستایی مراکز بهداشتی و درمانی کنترل می شود و این کار به صورت مدادم ادامه یابد.
گویا گفت: لازم است آب با سلامت تضمین شده به دست مردم برسد، اگر مردم سیل زده از آب آشامیدنی و حتی پخت و پز مطمئن نبودند، آن را استفاده نکنند یا بجوشانند و سپس مصرف کنند.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شستشوی میوه و سبزیجات نیز با آب سالم بسیار اهمیت دارد زیرا بیماری های عفونی مانند وبا از این طریق منتقل می شود و مردم باید کاملا مسایل بهداشتی را رعایت کنند.
گویا افزود: ضرورت دارد مردم این مناطق برای پیشگیری از بیماری هایی اعم از سالک، مالاریا و دیگر مواردی که ناشی از حیوان گزیدگی است، آموزش ببینند و مراکز بهداشتی باید نکات مهم را در این زمینه به مردم اطلاع دهند./ایرنا

 

 

 

 

×××

 

   

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات

   

 ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴ - ۰۹۳۹۸۴۳۳۹۱۶ - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

  

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group