مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

 

پویاخبر - وحدت و یکپارچگی یکی از عوامل بقا وماندگاری درهرموضوعی است، دردین مقدس اسلام نیز این موضوع یک امر ضروری ولازم الاجراست، اگرچه در زمان‌هایی از تاریخ تلاش‌هایی برای تحقق این امر شده، اما هیچگاه این مقوله به حد انتظار نزدیک نشده و دشمنان اسلام نیز نقطه ضعف و محل آسیب به جامعه اسلامی را در همین مسئله یافته اند.


اکنون که در ایام ولادت باسعادت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) قرار داریم و از آن به عنوان هفته وحدت یاد می‌شود، چه نیکوست که قدری هم به معنای والا و پر مفهوم آن بیاندیشیم.


در روزگاری که دشمنان بزرگ‌ترین ضربات را بر پیکره جامعه اسلامی وارد کرده‌اند، می‌توان فهمید که وحدت چه گوهر بی همتا و واژه‌ای پرارزش است.


دشمنان دین مبین اسلام که از نفوذ و گسترش آن در سراسر گیتی هراس دارند، در تمامی دوران ها همواره مراقب بوده‌اند که وحدت و همدلی جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی خط قرمزی باشد تا مسلمانان را از آن دور نگاه دارند.


تفکر و ایده اتحاد و یکپارچگی و همدلی مسلمانان، ارزش و اهمیت والای آن همواره از دغدغه‌های اصلی شخصیت های برجسته مذهبی بوده است. در این راستا می‌توان به نامگذاری هفته وحدت اشاره نمود که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در دوران پیش از انقلاب اسلامی زمانی که در سیستان و بلوچستان توسط رژیم شاهنشاهی در دوران تبعید بودند، این ایده را مطرح فرمودند که بعدها پس از استقرار انقلاب اسلامی در کشورمان؛ از سوی حضرت امام خمینی(ره) این ایده به بار نشست و پس از آن هر سال در ایام دوازدهم ربیع الاول بنابر روایات اهل سنت و هفدهم ربیع الاول بنابر روایات تشیع به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده و حاوی پیام اتحاد و همدلی برای تمامی مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی است.


اگر جوامع اسلامی در راستای تحقق این خواسته که همانا همدلی و برادری مسلمانان جهان است، گام بردارند؛ مشکلات و مصائب دین مبین اسلام بسیار کمتر از زمانه کنونی خواهد بود.


خوشبختانه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار آزادی و استقلال و استکبارستیزی؛ وجهه‌ای بسیار نیکو در روشنگری و مبارزه با مقاصد و نیات شوم دشمنان اسلام داشته و تمام اهتمام خود را برای ایجاد همدلی و همراهی سایر کشورهای اسلامی در جهت تحقق «حکومت اسلامی» به کار بسته است.


دشمنان که از نیت و ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی آگاه شده اند، می خواهند که جایگاه اسلام در جهان از این مرتبه کنونی بالاتر رود و همبستگی و همدلی وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی شکل گیرد. آنان به خوبی درک نموده‌اند که دنیای اسلام اگر با هم متحد و یکپارچه شوند، نه تنها منافع و کشورگشایی‌ها و استبداد و سلطه آنان بر کشورها بر باد خواهد رفت، بلکه هیچ قدرت و نظامی توان مقابله و درهم شکستن این اتحاد را ندارد.


جمهوری اسلامی در حال حاضر کشوری است که در آن اهل تسنن در کنار شیعیان به بهترین وجه ممکن و در اوج برادری و برابری؛ نمایشی شایسته از همدلی و همبستگی را به دنیا انعکاس داده است. دفاع از کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی در طول چهل سالی که از عمر باعزت انقلاب می‌گذرد‌، نمونه‌ای بارز از این اتحاد و همبستگی بوده و برای دشمنان به خوبی روشن است که اگر اهداف این نظام مقدس به دیگر کشورهای اسلامی سرایت پیدا کند، به مسئله و چالشی بزرگ برای آنان مبدل خواهد شد. بنابراین در طول این چهار دهه همواره با ایجاد توطئه های متعدد و گوناگون و فشارهای سیاسی و اقتصادی و تحریم و ترور و تحریک کشورهای دیگر و.... در تلاشند که از اقتدار و عظمت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای دنیا و خصوصاً کشورهای اسلامی بکاهند و آنان را در برابر ایران قرار دهند.


دشمنان در تلاشند که از همدلی و هم‌راستایی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای اسلامی جلوگیری کنند و به تفرقه افکنی در بین شیعه و سنی می‌پردازند تا مبادا آرمان بزرگ «وحدت و همبستگی دنیای اسلام» محقق شود.


ان‌شاءالله به مدد الهی و بصیرت و بیداری مسلمانان جهان، روزی شاهد اتحاد و یکپارچگی تمام مسلمین و کشورهای اسلامی باشیم تا دشمنان و مستکبران در اقصی نقاط جهان و مخصوصاً در میان کشورهای اسلامی اینگونه جولان ندهند و از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشورهای اسلامی در جهت کسب منافع خویش بهره وری نمایند.


یقیناً این تفکر و ایده دست نیافتنی نیست و در سایه اتحاد و همدلی مسلمانان می توان به ظلم و جور و استبداد دشمنان پایان بخشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group