مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 



ایلام- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خروج داروهایی که برای تهیه آنها از ارز دولتی استفاده شده از کشور ممنوع است.

دکتر مهتاب شاهماری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به وضعیت کشور از نظر تحریم‌ها و واردات دارو حساسیت خاصی در خصوص داروهایی که با ارز دولتی وارد کشور شده و برای بیماران داخلی حیاتی هستند، وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در خصوص خروج دارو از مرز حساسیت خاصی وجود دارد و افراد باید داروهایی که به همراه دارند را ابراز کنند تا مشکلی در خصوص ممانعت از خروج آنها بعمل نیاید و ما آنها را با عنوان قاچاق تلقی نکنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: تمهیداتی در خصوص بیماران عراقی که برای درمان وارد کشور می‌شوند اندیشیده شده که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد زیرا برگشت این بیماران و داروهای آنان از مرز مشکل است.

شاهماری گفت: در خصوص برخی از داروها با توجه به حساسیت‌های ویژه ای که هست و به عنوان نیاز حیاتی بیماران داخلی محسوب می‌شوند تدابیری اندیشیده شده که همچون برخی شیرخشک های رژیمی که با کد ملی نوزاد تأمین می‌شوند این داروها نیز در سامانه ثبت شوند.

وی یادآور شد: با توجه به توریسم درمانی در کشور و استقبال زیاد اتباع عراقی برای درمان و انجام عمل‌های جراحی از استان، متأسفانه در برخی مواقع دیده شده بعضی از این بیماران داروهایی که با ارز دولتی تهیه شده را می‌خواهند به خارج از کشور ببرند که در این خصوص بعضی از داروهایی که اهمیت دارند تعرفه توریست درمانی برای آنها مشخص می‌شود.

وی افزود: کمبود و یا کاهش برخی اقلام دارویی همواره و در شرایط عادی کشور هم وجود داشته و دارد، اما برای کاهش اثرات تحریم‌ها در بازار دارویی کشور، تصمیمات مناسبی از سوی دولت اتخاذ شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بیماران می‌توانند کمبودهای دارویی را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام و پیگیری کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تمام ظرفیت‌های قانونی خود جهت تأمین داروی بیماران استفاده خواهد کرد.

استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و سالانه هزاران عراقی برای درمان و زیارت و تفریح از طریق این مرز وارد کشور می‌شوند.

این در حالی است که تردد زوار در ایام اربعین به بیش از دو الی سع میلیون نفر از طریق مرز بین المللی مهران می‌رسد./ایرنا

 

 

 

 

×××

 

   

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات

   

 ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴ - ۰۹۳۹۸۴۳۳۹۱۶ - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

  

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group