مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 


تهران- معاون رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به توسعه خدمات این سازمان در سراسر کشور گفت: از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند 47 میلیون ایرانی ثبت نام و 44 میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و 85 درصد کار انجام گرفته است.

حمید درخشان نیا در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته بخش کن از توابع استان تهران که به مناسبت سوم دی ماه و صدمین سال بنیانگذاری ثبت احوال ایراد می شد با بیان اینکه مسیر تحقق کامل دولت الکترونیک از کارت ملی هوشمند عبور می کند افزود: در صورت مراجعه و تکمیل ثبت نام هموطنان واجد شرایط می تواند تا پایان سال جاری کارت ملی هوشمند دریافت کنند و این سازمان ظرفیت فنی صدور این کارت را دارد.
به گفته وی اگر بخواهیم جلوی فساد و رانت را بگیریم باید اطلاعات شفاف و دولت الکترونیک محقق شود و کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است که بصورت برخط و الکترونیکی اطلاعات را منتقل می کند.
درخشان نیا با بیان اینکه اطلاعات هویتی 113 میلیون فرد زنده و فوت شده ایرانی در این سازمان حفظ و نگهداری می شود افزود: به جهت تسهیل خدمت رسانی نیاز به رجوع به استان مربوطه نیست و در محل سکونت فرد خدمات ارائه می شود.
معاون سازمان ثبت احوال یادآور شد : حجم داده های پایگاههای این سازمان به 1100 ترابایت ارتقا یافته است و خدمات بصورت کاملا الکترونیکی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین راه برای توسعه یافتگی یک کشور ثبت دقیق آمار و اطلاعات هویتی و ترکیب جمعیتی افراد جامعه است ادامه داد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال در 200 نقطه روستایی و شهری کشور خدمات ارایه می دهد./ایرنا

 

 

 

 

×××

 

 انتهای پیام/*

 

ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات:  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 

 



 

عضویت در تلگرام

 

Back to Top

Template Design:Dima Group