مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 



پایگاه خبری تحلیلی پویاخبر (www.pooyakhabar.ir)

ایلام - استاندار ایلام گفت: امروز وحدت و همدلی مثال زدنی در این استان بین مردم و مسوولان وجود دارد که حاصل آن را می توان در تبدیل بحران سیل فروردین ماه ۹۸ به فرصتی برای جذب اعتبارات بیش از سه برابر بودجه عمرانی استان، خلق حماسه بزرگ اربعین و رفتار منطقی و بدور از تنش مردم استان در قضایای اصلاح قیمت بنزین دید.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آینده پیش روی استان در سال جدید و سال های آینده را روشن برشمرد و افزود: به طور قطع این وحدت و آرامش، هماهنگی، همدلی، همفکری و همراهی لازم بین همه دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی استان و مردم به همراه دیگر ظرفیت های استان باعث هم افزایی در جهت توسعه و جهش تولید استان در فضای پیش رو خواهد شد.

رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری و قرار گرفتن ایلام جزو هفت استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری

استاندار ایلام به برخی اقدامات اقتصادی در استان ایلام طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: استان برای سرمایه گذاری های اقتصادی و صنعتی در سال ۹۸ رشدی ۲۰۰ درصدی یافت و با بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمره هفت استان امن کشور در زمینه سرمایه گذاری قرار دارد.

وی به خیز بلند استان ایلام در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برای جهش اقتصادی در استان و کشور اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر نظام و دولت سرمایه گذاری های مهم و عظیمی در استان انجام داده است که هر کدام از این طرح ها یک انقلاب صنعتی - اقتصادی و اشتغال زا در استان است که حتی آثار مثبت آن در دیگر نقاط کشور نیز محسوس خواهد بود.

۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۷۵ برابر بودجه عمرانی ایلام آماده بهره برداری

وی اضافه کرد: با تکمیل و راه اندازی واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام در آینده نزدیک میزان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنایع بزرگ برابر ۷۵ برابر بودجه عمرانی استان آماده بهره برداری است که در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده تحولی شگرف در زمینه تولید و اشتغال زایی این دیار است.

به گفته سلیمانی دشتکی از جمله طرح های کلان استان می توان به مواردی چون اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به میادین مشترک نفتی استان، سرمایه گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی در مناطق مختلف استان ازجمله ایوان، چرداول، ایلام، آبدانان و دهلران، سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیون دلار در پتروشیمی و NGL دهلران، آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان با سرمایه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان، تقویت چاه‌های گاز استان با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو، سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه pp پتروشیمی ایلام و ... اشاره کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: علاوه بر پروژه های یادشده همچنین انجام مقدمات اجرای پتروشیمی در شهرستان های مهران، دره شهر و هلیلان، آماده شدن زمینه اجرای فاز دو پالایشگاه گاز استان و فراهم شدن بهره برداری از فاز ۲ پتروشیمی ایلام از دیگر اقدامات مهم است که در تحقق شعار سال امسال باعث جهش تولید و رونق اقتصادی و اشتغال زایی در استان می شود.

تک رقمی شدن نرخ بیکاری و ایجاد ۶ هزار شغل در دو سال از عمر دولت دوازدهم

وی به بهبود وضعیت نرخ بیکاری در استان ایلام‌ اشاره و اضافه کرد: طی دو سال گذشته با انجام تمهیدات ویژه از جمله ایجاد سرمایه گذاری های بزرگ در استان و ارائه تسهیلات اشتغالزایی در رفع موانع تولید، احیا و راه اندازی طرح ها و پروژه های تولیدی در ستادهای اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باعث ایجاد بیش از ۶ هزار اشتغالزایی و نرخ بیکاری استان تک رقمی شد و با توجه به روند مثبت اشتغال زایی و کاهش بیکاری ها نرخ بیکاری استان از بالای ۱۷ درصد در قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۲.۷ در سال ۹۶ و امروز به ۸.۱ درصد رسیده است.

سلیمانی دشتکی در خصوص دیگر ظرفیت های توسعه ای استان به آماده شدن زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله و استفاده بیشتر از ظرفیت مرز در جهت توسعه و تولید استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت های این مرز نیز در حال ساخت است تا استان ایلام نقش حائز اهمیت خود را در شرایط امروز کشور در مراودات تجاری و بازرگانی و اقتصادی با کشور عراق ایفا کند.

وی در مورد دیگر ظرفیت‌های مرزی در جهت توسعه استان ایلام هم افزود: با وجود توسعه کمی و کیفی زیرساخت های اربعین و افزایش تردد زوار از ۵۰ درصدی در سال ۹۶ به بیش از ۶۵ درصد در سال های ۹۷ و ۹۸، شاهد افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی و اقتصادی در مرز مهران بودیم.

رونق تولید و مصرف کالای ایرانی تحریم ها را بی اثر می کند

استاندار ایلام با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، گفت: تحریم های ظالمانه ای از سوی جبهه استکبار و زیاده خواهان بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران‌ اعمال می شود که بدون شک رونق تولید در کشور و مصرف کالای ایرانی از سوی مردم تا حدود زیادی آثار این تحریم ها را خنثی می کند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مقام معظم رهبری ضرورت ها و نیازهای امروز جامعه ایران را محور اساسی این شعار قرار داده اند و قطعا تحقق این شعار نسخه شفابخشی برای درمان مسائل و مشکلات امروز کشور است./ایرنا 

 .

 .

 .

 

 

×××

    (گروه رسانه ای ندای زاگرس (ندای زاگرس – سپهرروز – پویاخبر – ماناسپهر - نگاه اقتصاد

 

http://www.nedayezagros.ir  -  http://www.manasepehr.ir  - http://pooyakhabar.ir  - http://negaheghtesad.ir 

 

این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، سوژه و درج تبلیغات

 

      ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴  - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

 

 09185138854 - واتساپ: 09398433916

*** 

 

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group