مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 



ایلام - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: کتابخانه های سیار و پستی کانون استان بعد از گذشت نزدیک به هفت ماه تعطیلی به علت شیوع کرونا،فعالیت خود را از سر گرفتند.

مهدی جمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: فعالیت کتابخانه های سیار روستایی و پستی هماهنگ با مدارس روستایی و براساس برنامه ریزی های این مدارس است.

وی افزود: سه کتابخانه سیار روستایی در شهرستان های ایلام و چرداول به همراه یک کتابخانه پستی شهرستان ایلام فعالیت حضوری خود را آغاز می کنند و در کنار فعالیت های مجازی به حضور در مدارس می پردازند.

جمالی یادآور شد: باتوجه به شیوع کرونا در جامعه و برای جلوگیری از سرایت این ویروس، کتاب های اهدا شده به هر فرد بعد از ۴۸ ساعت وقفه اجازه اهدا به نفر بعدی را خواهند یافت.

وی اضافه کرد: با شروع بکار کتابخانه های سیار و پستی و همچنین بازگشایی مدارس، بیش از ۵۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدارس نقاط مختلف استان اهدا شد.

وی گفت: همزمان با شروع فعالیت مدارس بیش از ۱۳۲ عنوان کتاب جدید نیز به کتابخانه های مراکز ثابت و سیار کانون افزوده و توزیع شده است.

جمالی یادآور شد: از این تعداد کتاب ۵۶ عنوان آن در قالب طرح تمیم ( تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون کشور) بوده که این کتب چاپ ناشران غیر کانون است که برای اولین بار در قفسه کتابخانه های کانون قرار می گیرد.

وی توضیح داد: همواره روال کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ممنوعیت استفاده از کتاب های چاپ ناشران غیرکانونی بوده اما امسال این رویه تغییر کرد و کتاب های سایر ناشران در حوزه کودک و نوجوان در اختیار کانون های کشور از جمله استان ایلام قرار گرفته است.

وی افزود: مابقی این کتب اهدایی نیز شامل هفت عنوان کتاب نشر کانون، ۵۰ عنوان کتاب با خط بریل برای اعضای نابینا و کم بینا، ۲۰ عنوان کتاب آوا ( کتاب صوتی ) و ۲ نشریه آفرینش کودک و نوجوان است.

جمالی اظهار داشت: اجرای طرح تمیم دایره مطالعه در بین بچه های عضو کانون و همینطور مربیان را افزایش می دهد و رویکرد جدید کانون در استفاده از کتب ناشران غیر کانون، در راستای افزایش فرهنگ مطالعه در بین اعضای کانون و آشنایی بچه ها با کتب نویسندگان و ناشران مختلف حرکتی ارزشمند و موثر تلقی می شود.

وی تاکید کرد: این طرح به شکل فصلی اجرا می‌شود و علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به همراه کتاب‌های برگزیده شده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، در هر فصل به مراکز ارسال خواهد شد.

بدون احتساب ۱۳۱ عنوان کتاب جدید، در حال حاضر کتابخانه های سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۳۵ هزار جلد کتاب است.

۲۲ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می شوند./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group