مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 



تهران- دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو، در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا توانست با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم مدال نقره یک‌ضرب قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

مسابقات قهرمانی آسیا در ۲ بخش زنان و مردان در تاشکند ازبکستان در جریان است و عصر امروز (پ‌نج‌شنبه) رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم برگزار شد. رقابت‌هایی که برای تیم ملی مردان ایران از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا «کیانوش رستمی» یکی از مدعیان اصلی حضور در المپیک توکیو در این دسته وزنه زد.

براساس استارت لیست مسابقات «دون‌گی‌و» از کره جنوبی، «کیانوش رستمی» از ایران و «ظفریانف» ازبکستانی با ۳۷۰ در رده دوم این وزن قرار دارد. «علی میری» با رکورد ۳۶۵ کیلوگرم در کنار «ادیلتولی» از قزاقستان در جایگاه سوم جای گرفته است.

دسته ۸۹ کیلوگرم یکی از دسته‌های غیر المپیکی به شمار می‌رود و رستمی برای جبران امتیازات از دست رفته خود به این دسته آمده است. رستمی که در این دوره از مسابقات زیر نظر «علی جباری» مربی تیم ملی مردان وزنه می‌زد برای حرکت نخست یک‌ضرب وزنه ۱۶۷ را انتخاب که مهار آن برای او مشکلی نداشت.

۱۷۶ دومین وزنه انتخابی کادر فنی برای کیانوش بود وزنه‌ای که رستمی در مهار آن ناموفق بود. در صورتی که رستمی موفق به مهار این وزنه می‌شد یک کیلوگرم رکورد آسیا را جابجا می‌کرد.

او در حرکت سوم نیز متاسفانه از مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم بازماند.

در این دسته علی میری نیز حضور داشته که در حرکت نخست ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم نیز پشت وزنه ۱۶۵ کیلوگرم قرار گرفت اما موفق به مهار آن نشد.

میری با مهار وزنه ۱۶۵ کیلوگرم در حرکت سوم به کار خود در یک‌ضرب پایان داد تا عنوان چهارم یک‌ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم را از آن خود کند.

«ادیلتولی» از قزاقستان با مهار ۱۶۹ کیلوگرم مدال طلای یک‌ضرب را کسب کرد و «ظفریانف» از ازبکستان با ۱۶۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group