مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 


تهران-نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: تمامی کشورهای حامی تصمیم آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران، مشمول اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران می شوند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس ماده 5 طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را با 176 رای موافق، سه رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان در ماده 5 این طرح دولت را موظف کردند از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می گیرند، با تشخیص دستگاه مربوطه حمایت های حقوقی مقتضی را به عمل آورد.
مجلسی ها ماده 6 این طرح را نیز با 157 رای موافق، چهار رای مخالف و سه رای ممتنع ازمجموع 206 نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان در این ماده مقرر کردند: وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه ها موظف هستند با استفاده از ظرفیت های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی برای تعطیلی پایگاه های آمریکایی در منطقه تلاش کرده و بهره مندی نیروهای آمریکایی از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمک های احتمالی کشورهای منطقه را خاتمه دهند.
ماده 7 این طرح نیز با 160 رای موافق، پنج رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز به تصویب رسید.
نمایندگان در این ماده مقرر کردند: تمامی کشورها که به نحوی از تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تبعیت یا حمایت کنند مشمول عمل متقابل می شوند./ایرنا

 

 

 

 

×××

 

   

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات

   

 ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴ - ۰۹۳۹۸۴۳۳۹۱۶ - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

  

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group