آب در لوله و ما تشنه لبان می گردیم!

اختصاصی سایت پویاخبر: پلک شباب٬ روستای کوچکی در منطقه جابر شهرستان بدره در استان ایلام است که اسمش به آب ختم می شود اما وقتی در واقعیت٬ سراغ از آب و لوله کشی اش می گیری٬ تانکر آب٬ تمام خیالت را به آب می دهد و به این سؤال همیشه ی اهالی می رسی که […]

اختصاصی سایت پویاخبر: پلک شباب٬ روستای کوچکی در منطقه جابر شهرستان بدره در استان ایلام است که اسمش به آب ختم می شود اما وقتی در واقعیت٬ سراغ از آب و لوله کشی اش می گیری٬ تانکر آب٬ تمام خیالت را به آب می دهد و به این سؤال همیشه ی اهالی می رسی که چرا باید بر لب جوی باشی و دستت به آب نرسد؟

 

 

 

 

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر
(pooyakhabar.ir):
کمی آن طرف تر از روستا٬ پمپاژ آب چاه جابر قرار دارد و با افتتاح آن قرار است آب گوارایش از کنار پلک شباب عبور کند و بالادستی ها را سیراب تر نماید و گویا قرار نیست تا آن روی خوش ماجرای بحران آب رقم بخورد؛ برای اهالی آن که  در گرما و سرما هیچگاه خیال مهاجرت را به ذهنشان راه ندادند تا با کشاورزی و دامداری مشقت بار بتوانند هم خودمحور بوده و هم به اقتصاد مملکت کمک کنند و نخواستند تا از روستا دل بکنند و سربار شهر و جامعه شوند…
اما به چه قیمتی؟!!
این تلاشگران بی ادعا سالهاست که با بی آبی سوخته و ساخته اند٬ اما آیا مسئولین امر می دانند و کاری نمی کنند یا این که خودشان را به کوچه علی چپ زده اند؟!!
با وجود گرمای نفس گیر در این روزها و بحران آب٬ آیا مسئولین می توانند برای یک دقیقه از پشت میز و کولر خنکشان بلند شوند و در پلک شباب تنفس کنند؟!
مسئولینی که دم از تولید و اقتصاد روستایی می زنند و مخالف جدی مهاجرت هستند و با آب معدنی گلویشان را خنک می کنند٬ آیا  به واقعیت تراژدی بی آبی در ( پلک شباب) پی برده اند؟!
پلک شباب به غیر از بی آبی٬ دارای مشکلات دیگری هم است که از آن جمله می توان به عدم پوشش ایرانسل و  عدم کانال یابی دیجیتال اشاره کرد.
اهالی روستا اکنون و در هفته ی دولت از دولتمردان در استان و شهرستان بدره خواستار رفع جدی و اتصال مسیر لوله کشی چاه جابر به پلک شباب هستند.
امید است که در دولت تدبیر و امید٬ تدبیری اندیشیده شود تا چراغ امید در دلهای روستاییان مهربان و مهمان نواز روشن شود و آب٬ راهش را پیدا کند و سر از پلک شباب در بیاورد.

 



انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}