آموزش و پرورش استان ایلام مشق “امید” می دهد

گروه رسانه ای پویاخبر - آموزش و پرورش برگرفته از دو واژه ی نغز و پرمعنای "آموزش" و " پرورش" است و بدون هم معنایی ندارند.
آموزش و پرورش ارتباط مستقیم با روح و جان دانش آموزان دارد و در واقع خانه ی دوم محسوب می شود و این اهمیت آن را می رساند.
آموزش و پرورش استان ایلام هم در طی چند سال اخیر که سکان مدیریتش را به یک جوان نخبه و ساعی سپرده، بسیار در کانون توجه قرار گرفته است.
در حاشیه جام رسانه امید به سراغ دکتر علی درویشی؛ مدیرکل پرتلاش و باتدبیر اداره آموزش و پرورش استان رفتیم.
درویشی در ابتدا با بیان این که مجموعه آموزش و پرورش کارهای شاخص زیادی انجام داده، افزود: در حوزه جذب نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان ماده ۲۸ طی دو سال گذشته نزدیک به ۳ هزار نفر از همکاران جذب شدند.
ایشان با بیان این که در بحث رتبه بندی ۱۱ هزار نفر از همکاران با رشد ۹۸ درصد رتبه بندی مشمول گردیده اند، یادآور شد: نزدیک به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای رتبه بندی بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در بحث فضاهای ورزشی نزدیک به ۳۳ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی موجود اضافه شده که در این راستا دهکده ورزشی در حال ساخت و استخر شنا را در حال راه اندازی داریم و زمین چمن ۷۵۰۰ متری هم در حال آماده سازی است.
درویشی با اشاره به ساخت اتاق یاریگران زندگی، راه اندازی دستگاه منو فیدبک، راه اندازی خط ۱۵/۷۰ و راه اندازی و تامین زمین برای اردوگاه کشوری خاطرنشان کرد: ساماندهی اردوگاه خوران با ابلاغ اعتبار نزدیک به ۵ میلیارد تومان را در دستور کار داریم.
ایشان افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل می توان از راه اندازی داروخانه درمانگاه، ساماندهی سالن آمفی تأتر و مجموعه آمفی تأتر استان با اعتبار ۲ میلیارد تومان، راه اندازی ۱۲۰ واحد آموزشی در تابستان به کمک مجموعه گروهای جهادی و راه اندازی زائر سرای مهران نام برد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در حوزه اربعین از ۲۵ هزار نفر مهمان پذیرایی کردیم و در حوزه پوشش تحصیلی هم پوشش ۹۹ درصدی را در سطح استان داریم.
درویشی با بیان این که در حوزه توسعه متوازن رشته ای ۶٫۱۲ درصد رشد متوازن را داشتیم که برای اولین بار به ۳۲٫۱۲ درصد می رسد، از راه اندازی هنرستان بهیاری سخن به میان آورد و گفت: راه اندازی این هنرستان برای اولین بار در سطح استان اتفاق می افتد.
 ایشان با بیان این که در حوزه طرح امین ۵۴۱ نفر به مجموعه قبلی اضافه شده و توانستیم جذب کنیم، اضافه کرد: در حوزه مشاوره به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی ۲۰ نفر از همکاران به صورت جاری در سراسر استان حضور پیدا می کنند و کار هدایت و راهبری پیشگیری از آسیب های اجتماعی را انجام می دهند.
درویشی تصریح کرد: در کنار این که امسال مراکز توانبخشی در سطح استان رشد صد در صدی داشته، بحث دیپلماسی مهارتی را با کشور عراق داشتیم که خوشبختانه در بحث دیپلماسی مهارتی یک رفت و برگشت ایجاد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از تولیدی کردن هنرستان ها در سطح استان سخن به میان آورد و تصریح کرد: از همه عزیزان انتظار می رود که به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند تا بسیاری از آسیب های اجتماعی که در سطح جامعه وجود دارد مرتفع شود.
درویشی با بیان این نکته که بر اساس اسناد بالادستی همه دستگاه ها و ارگان ها مکلف به کمک به مجموعه آموزش و پرورش هستند، به بحث دین‌گریزی اشاره کرد و گفت: در بحث دین گریزی فضای مجازی یکی از مشکلات و آسیب هایی است که دانش آموزان را تهدید می کند و برای اینکه دانش آموزان به سمت معنویت حرکت بکنند کارهای زیادی انجام شده که از آن جمله می توان به برگزاری هزار برنامه محفل انس با قرآن در سطح مدارس، جشن های تکلیف، اجرای ۱۲۰۰ یادواره شهدا در سطح مدارس و برگزاری نماز جماعت در سطح مدارس اشاره کرد.
این مسئول در پایان از اجرای طرح امین سخن گفت و افزود: در راستای این طرح ۵۴۱ نفر جذب شدند و در حال انجام کارهای فرهنگی هستند و همینطور برنامه های نشاط آور مثل برنامه های ورزشی و فرهنگی متنوع برای کاستن از بار مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد به اجرا درآمده است.
#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#گروه_رسانه_ای_پویا_خبر