ارائه خدمات رفاهی در منطقه گردشگری بلوط ایلام باید ساماندهی شود

استاندار ایلام با اشاره به طبیعت بکر و منحصر به فرد بودن منطقه تفریحی و گردشگری بلوط ایلام بر ساماندهی خدمات و ایجاد امکانات رفاهی در این منطقه تاکید کرد.     قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ساماندهی منطقه تفریحی پارک بلوط شهر ایلام اظهار کرد: ساماندهی پارک بلوط اقدام ارزشمند و ماندگاری است که […]

استاندار ایلام با اشاره به طبیعت بکر و منحصر به فرد بودن منطقه تفریحی و گردشگری بلوط ایلام بر ساماندهی خدمات و ایجاد امکانات رفاهی در این منطقه تاکید کرد.

 

 

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ساماندهی منطقه تفریحی پارک بلوط شهر ایلام اظهار کرد: ساماندهی پارک بلوط اقدام ارزشمند و ماندگاری است که امسال اعتباری معادل ۳۵ میلیارد ریال جهت تکمیل این منطقه تفریحی اختصاص یافته که با تزریق اعتبارات فاز اول آن اجرایی خواهد شد.
وی خواستار کمک دستگاه های اجرایی استان برای تامین هزینه های ساماندهی این منطقه شد و افزود: همگان باید حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را جدی بگیرند و در این خصوص نیاز است تا تمام دستگاه های مرتبط برای تکمیل این طرح با یکدیگر همکاری کنند.
استاندار ایلام در خصوص ساماندهی پارک ارغوان نیز یادآور شد: امسال و از محل منابع ماده ۱۲۰ اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی این پارک اختصاص یافته است، در واقع پارک ارغوان باید مکمل پارک بلوط در سطح شهرستان ایلام باشد.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت های لازم برای ساماندهی این ۲ منطقه تفریحی گردشگری در سطح شهرستان ایلام گفت: خانواده ها نیاز به فضای مناسب جهت گذراندن اوقات قراغت دارند، ایجاد فضای شهری مناسب و در خور شهروندان و به روزرسانی خدمات و فضاهای شهری نیازی مبرم است که باید بیش از گذشته بدان توجه کرد.
وی همچنین خواستار احداث پارک های جنگلی در سطح سایر شهرستان های استان شد و اضافه کرد: نیاز است در کنار جاذبه های طبیعی، جاذبه های گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرند.
سلیمانی دشتکی همچنین خواستار ساماندهی ورودی ها و خروجی های شهر ایلام به عنوان مرکز و نماد استان ایلام شد.
به گزارش ایرنا، پارک جنگلی بلوط(چغا سبز ) یکی از فضاهای زیبا و دلنشین ایلام است که شرایط طبیعی محیط مناسبی را جهت گذران اوقات فراغت مردم فراهم آورده است .
در مجاورت این پارک جنگلی که حدود چهار هکتار وسعت دارد ، محل دائمی نمایشگاه ها و یک شهر بازی با تاسیسات مربوطه احداث شده است.
در میان این جنگل انبوه که از درختان بلوط، پسته، زالزالک و انواع گونه های گیاهی پوشیده شده است ، درختانی همچون کاج و سرو ، اقاقیا، ارجن، بادام کوهی و گردو کاشته شده است.
در این پارک جنگلی پرندگان کمیاب و زیبایی مانند بوتیمار و ساره نیز وجود دارد. فضای این پارک از شرق به غرب به بزرگراه امام حسین ( ع) و فرودگاه و از جنوب به دره دَزوَن کوه چاله سیه و هر قوتگه منتهی می شود.
استان ایلام دارای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه مرتعی و جنگلی است و یکی از زیباترین مناطق کشور در فصل بهار بشمار می رود./ایرنا

 

 

×××

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}

 

×××

با تنها کانال خبری #هفته_نامه_ندای_زاگرس در تلگرام به روز باشید:

@nedayezagros

به اینستا گرام ندای زاگرس بپیوندید

https://instagram.com/_u/nedaye.zagros