استاندار اردبیل: حمایت از طرح های تولیدی خاص در قالب کمک های فنی و اعتباری

استاندار اردبیل از حمایت از طرح های تولیدی دارای شرایط خاص این استان در قالب کمک های فنی و اعتباری خبر داد.مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: هم اکنون بانک ها برای طرح های تولیدی که نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می کنند، نرخ بهره را ۲۲ درصد […]

استاندار اردبیل از حمایت از طرح های تولیدی دارای شرایط خاص این استان در قالب کمک های فنی و اعتباری خبر داد.
مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: هم اکنون بانک ها برای طرح های تولیدی که نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می کنند، نرخ بهره را ۲۲ درصد محاسبه می کنند که برای برخی طرح ها توجیه ندارد.

وی افزود: برخی از این طرح ها با اندک کمکی راه اندازی می شوند که می توان در قالب کمک های فنی و اعتباری پیش بینی کرد که باید این امر و شناسایی طرح ها توسط دستگاه های ذیربط صورت بگیرد و در این زمینه کارگروهی تشکیل شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح های تولیدی باید پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته باشند اظهار کرد: پیش از بررسی طرح های تولیدی در کارگروه باید نمایندگان دستگاه مسوول و بانک عامل پیش از ارایه پرونده ها در کارگروه نسبت به ارزیابی طرح ها اقدام کنند.
وی با انتقاد از موضع انفعالی دستگاه های ذی ربط در رابطه با طرح های تولیدی گفت: دستگاه ها باید از این حالت خارج شده و به عنوان مالک فرآیند تا آخر پیگیر طرح های تولیدی باشند و همچنین یک نفر نیز در هر بانک به عنوان مسوول پیگیری طرح ها تعیین شود.
خدابخش همچنین با اشاره به اینکه کمک ها شامل طرح های بدون توجیه اقتصادی نیست بیان کرد: جلسه های پیگیری آخرین وضعیت طرح های نیازمند سرمایه در گردش و طرح های تولیدی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد باید به طور مستمر برگزار شود.

انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}