استاندار ایلام: عقب‌ماندگی استان از کاروان تبدیل ایده به ثروت در حال جبران است

استاندار ایلام گفت: به مدد استعدادهای درخشان و  تأسیس  پارک علم و فناوری و همگرائی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عقب‌ماندگی استان از کاروان تبدیل ایده به ثروت در حال جبران است.   «محمدرضا مروارید» در جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز اظهار کرد: هرچند استان ایلام به قافله‌ی تبدیل ایده به ثروت پیوسته است اما به مدد […]

استاندار ایلام گفت: به مدد استعدادهای درخشان و  تأسیس  پارک علم و فناوری و همگرائی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عقب‌ماندگی استان از کاروان تبدیل ایده به ثروت در حال جبران است.

 

«محمدرضا مروارید» در جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز اظهار کرد: هرچند استان ایلام به قافله‌ی تبدیل ایده به ثروت پیوسته است اما به مدد استعدادهای
درخشان و  تأسیس  پارک علم و فناوری این عقب‌ماندگی در حال جبران است.
وی با اشاره به مسئولیت خود در دهه‌ی هفتاد در معاونت برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: در آن زمان استعدادهای درخشان صاحبان ایده‌هایی مراجعه می‌کردند که امکان حمایت از آن‌ها وجود نداشت اما هم‌اکنون این موانع برطرف شده و زمینه‌ی حمایت از ایده‌های ثروت‌ساز مهیا است.
استاندار ایلام با بیان اینکه درگذشته در حمایت از ایده‌ها روش‌ها  روشن نبود، تصریح کرد: خوشبختانه با سیستم جدید و شکل‌گرفته در نهاد ریاست جمهوری و وزارت علوم هرکسی هرکسی می‌تواند در قبال ارائه ایده علاوه بر تسهیلات وام بلاعوض بگیرد.
مروارید تصریح کرد: شناسایی ۲۰۰ ایده در این جشنواره جای امیدواری است و خوشبختانه برخلاف گذشته دیگر دوری از مرکز نمی‌تواند مانع تبدیل یک ایده به ثروت شود  و پردازش ایده مرز نمی‌شناسد و می‌توان یک ایده را با مراکز علمی جهان در میان گذاشت تا بتوان آن را به ثروت تبدیل کرد و با تلاش‌های دولت تدبیر و امید برقراری ارتباط با مراکز علمی دنیا نیز آسان‌تر شده است.
وی با ابراز خرسندی از ترکیب علمی شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت: آمار بیان‌شده بیانگر این است که افراد با مدرک دیپلم تا اعضای هیئت‌علمی ایده دارند و نشان می‌دهد استان ایلام سرمایه‌های فکری بزرگی دارد.
استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مشکل مالی نمی‌تواند مانع خلق ایده شود ، گفت: اگر تلاش باشد می‌توان بسیاری از موانع را پشت سر گذاشت.
مروارید با بیان اینکه در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی در استان کارهای خوبی انجام گرفته است، ادامه داد: استان ایلام جمعیت کمی دارد اما در همسایگی ما در عراق ظرفیت خوبی برای فروش محصولات وجود دارد و می‌توان برای صنعت و کشاورزی بازار ایجاد کرد و گردشگری مذهبی را رونق بخشید و در این زمینه از فرصت‌ها بهره برد.
وی ابراز امیدواری کرد استان ایلام بتواند با تلاش جوانان و شکوفایی استعداد به جایگاهی متناسب با پتانسیل‌های خود برسد./ایسنا

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}