استاندار ایلام: هم افزایی میان جامعه رسانه ای با مدیران اجرایی در دولت تدبیر و امید بیشتر شده است

استاندار ایلام گفت: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید فضا برای فعالیت فعالان رسانه ای و خبرنگاران باز تر شده و هم اکنون هم افزایی بسیار خوبی میان مدیران اجرایی با خبرنگاران برقرار است.       پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir):محمدرضا مروارید در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: امسال […]

استاندار ایلام گفت: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید فضا برای فعالیت فعالان رسانه ای و خبرنگاران باز تر شده و هم اکنون هم افزایی بسیار خوبی میان مدیران اجرایی با خبرنگاران برقرار است.

 

 

 

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر
(pooyakhabar.ir):
محمدرضا مروارید در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: امسال تقدیر مناسبی از خبرنگاران استان شده است و ارسال پیام های این رویداد پرمحتوا ارزشمند بود و جایگاه والای خبرنگاران در این پیام ها تبیین گردید.
وی افزود: رسانه بعنوان رکن چهارم توانسته تاثیرگذاری نقش و جایگاه خود را در جهان نشان بدهد.
استاندار ایلام یادآور شد: آنچنان که شایسته است هنوز به این رکن چهارم و مهم جامعه نگریسته نشده است و خود خبرنگاران و مطبوعات توانسته اند نقش و تاثیرگذاریشان را در جامعه بعنوان یک نقش انکار ناپذیر تبیین و نهادینه کنند.
مروارید تاکید کرد: در تاریخ ۱۰۰ سال گذشته و بویژه هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران هم رزم و حتی جلوتر از رزمندگان توانستد ایثارگری و رشادت های رزمندگان را در دفاع مقدس نشان بدهند.
وی اضافه کرد: در جنگ ویتنام و سوریه با انتشار یک عکس تاثیرگذار در دنیا و انتقال مرارت های جنگ نقش و تاثیرگذاری خبرنگاران تبلور یافت و جهانیان با دیدن این عکس ها در جریان آلام و رنج های جنگ دیدگان قرار گرفتند و این اثرگذاری خبرنگاران بود.
استاندار ایلام ادامه داد: خبرنگاران بسیاری در ایران اسلامی شهید راه اطلاع رسانی شده اند و در جنگ مزار شریف خبرنگار شهید شدند و نشان داد که جمهوری اسلامی برای خبرنگاران ارزش قائل است.
مروارید گفت: خانه مطبوعات و انجمن های صنفی زیادی در کشور تشکیل شده که اولاترین صنف در جامعه صنف خبرنگاران است و دولت یازدهم تمام امورات این صنف ها را به خودشان واگذار کرده است.
وی اظهار کرد: آزادی های مدنی به خبرنگاران با وجود تمام سلایق های سیاسی و در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی در دولت یازدهم داده شده است و در حال حاضر با سیاست فرهنگی دولت یک جو مناسب و خوبی در فضای جامعه حکم فرماست.
استاندار ایلام افزود: فضای مجازی به کمک مطبوعات آمده است و در حال حاضر تعامل و ارتباط خوبی در تمام حوزه های رسانه ای وجود دارد.
مروارید یادآور شد: در قرآن بر رسالت خبری تاکید شده و تزکیه، آگاهی سازی و بالا بردن دانایی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در مطبوعات کوتاهی هایی داشته ایم و علیرغم این کوتاهی مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری به کمک توسعه و رشد استان آمده اند و بنده به عنوان نماینده دولت از همه راضی هستم و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم این همکاری را در جهت ارتقای استان بیشتر و بهتر انجام دهیم.
مروارید اضافه کرد: باید از ظرفیت مطبوعات و رسانه ها برای توسعه کشور و استان بهره ببریم و خیلی از ظرفیت ها و پتانسیل های ایلام هنوز ناشناخته است و با همکاری خبرنگاران و رسانه ها امیدواریم بتوانیم آن را به بالفعل تبدیل و بشناسانیم.
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این آئین گفت: خون شهید صارمی نیت پلید طالبان را بر ملا کرد و این شهید گرانقدر پیش قراول راه اطلاع رسانی و خبررسانی بود.
عبدالحمید کرمی افزود: خانه مطبوعات استان متعلق به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران با سلایق سیاسی متفاوت است.
وی یادآور شد: ششمین مجمع خانه مطبوعات در استان ایلام با مشارکت بالای خبرنگاران برگزار شد که در کشور رتبه دوم را در این زمینه کسب کرد.
وی تاکید کرد: آموزش محوری رسالت اصلی خانه مطبوعات در ایلام است و مطالبه گری وظیفه اصلی خبرنگاران در راستای رسالت خطیر خبری و اطلاع رسانی است.
۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا بدست گروه متحجر طالبان در مزار شریف افغانستان در سالنامه رسمی کشور بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است./ایرنا


انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}