اقتضای زمانی باعث تغییر حکومت و انقلاب می‌شود/ انقلاب ایران در سال ۵۷ یک ضرورت بود

پویاخبر - یکی از تاریخ دانان و ایران شناسان برجسته گفت: انقلاب های رخ داده در جهان اغلب به خاطر اقتضای زمانی و ناکارآمدی حکوت‌های وقت بوده و انقلاب ایران در سال ۵۷ یک ضرورت بود.
خسرو معتضد تاریخ‌نگار، مورخ، جمعیت شناس، مجری و کارشناس «برنامه‌های تاریخ معاصر» در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه جام رسانه ای امید و تشریح  اوضاع ایران در قبل و بعد از انقلاب گفت: بعداز انقلاب ۵۷ شاهد تغییرات گسترده‌ای در کشور و پیشرفت در زمینه های گوناگون بوده ایم.
این تاریخ دان پیشکسوت با اشاره به تغییرات سلسه های حکومتی ایران در گذشته گفت: در تاریخ ایران سلسه های حکومتی بوده‌اند که انقراض آن‌ها اغلب به خاطر نارکارآمدی بوده و جای خود را به سلسه های جدید داده‌اند.
وی گفت: به عنوان مثال در زمینه رسانه‌های و‌ مطبوعاتی در عرصه اطلاع رسانی و روزنامه نگاری در قبل انقلاب تنها تعداد معدودی رسانه در کشور از جمله کیهان و اطلاعات وجود داشت در حالی که بعد از انقلاب شاهد انتشار صدها نشریه و روزنامه و افزایش کمی و کیفی این روزنامه ها بوده‌ایم.
خسرو معتضد با اشاره به وضعیت رفاهی ایران در قبل از انقلاب بیان کرد: بر اساس آمار و گزارش های بانک جهانی در سال ۵۶ بیش از ۴۶ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر بوده‌اند و در زمینه های میزان سواد مردم مخصوصا زنان آمار بسیار بالایی وجود داشت که بعد از انقلاب کاهش یافت.
این تاریخ دان و ایران شناس با برشمردن گوشه ای از میزان فقر و محرومیت مردم در قبل از انقلاب  اظهار داشت: در دسترس نبودن سوخت مایع خانوارها و استفاده از فضولات حیوانی به جای سوخت در حالی که ایران روزانه ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد، وضعیت نامناسب مسکن برای اکثر مردم، اوضاع نامطلوب کشاورزان و مهاجرت آن‌ها به شهرها از جمله مشکلات ملموس کشور در دوران قبل از انقلاب بوده است.
#پیشرفت_ایران
#رسانه_امید_آفرین
#جام_رسانه_امید
#ایلام_قهرمان
#ایلام_پایتخت_خادمین_اربعین_حسینی
#گروه_رسانه_ای_پویاخبر