امام جمعه ایلام: مسؤولان ارشد استان ایلام در موضع‌گیری‌ها بی‌پایه و بی‌منطق سخن نگویند/ نباید احساسات مردم ایلام را جریحه‌دار کرد

امام جمعه ایلام گفت: مسؤولان ارشد استان ایلام در موضع‌گیری‌ها بی‌پایه سخن نگویند.آیت‌الله محمدنقی لطفی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی ۹ دی در استان ایلام اظهار داشت: فتنه ۸۸ یک کودتای بسیار بزرگ و وسیعی بود که اگر این کودتا به نتیجه می‌رسید قطعا همان چهره‌های نفاقی که با انگیزه دنیاطلبی و مخالفت با […]

امام جمعه ایلام گفت: مسؤولان ارشد استان ایلام در موضع‌گیری‌ها بی‌پایه سخن نگویند.
آیت‌الله محمدنقی لطفی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی ۹ دی در استان ایلام اظهار داشت: فتنه ۸۸ یک کودتای بسیار بزرگ و وسیعی بود که اگر این کودتا به نتیجه می‌رسید قطعا همان چهره‌های نفاقی که با انگیزه دنیاطلبی و مخالفت با امام و رهبری در مدار فتنه قرار گرفتند فدا می‌شدند.

 

امام جمعه ایلام گفت: در نخستین فرصت دشمن به حساب آنان رسیدگی می‌کرد، بنابراین فتنه ۸۸ را باید برای جوانان تحلیل کرد و در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به این مهم پرداخته شود.
وی ادامه داد: نخبگان و متفکرین باید فتنه ۸۸ را برای مردم و نسل جوان تبیین کنند و به نقش خواص در فتنه ۸۸ بپردازند، همواره بزرگان در بیانات خود فتنه ۸۸ را مانند فتنه صفین و نهروان و … مقایسه می‌کنند چون مدار فتنه‌‌ها جمل و صفین و … خواص بودند، همان افرادی که در یک دوره فدایی امام علی (ع) بودند اما در اثر دنیا خواهی و زیاده طلبی در کنار دشمنان امام قرار گرفتند و فتنه را درست کردند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: در انقلاب اسلامی و در فتنه ۸۸ دیدیم چه کسانی وارد عرصه شده و این فتنه را مدیریت کردند و مردم را به خیابان‌ها آوردند و هدف نهایی آنان انتقام از امام و رهبری بود.
* کسانی که فتنه ۸۸ را اختلاف سلیقه و تقابل دو جناح می‌دانند در اشتباه هستند
لطفی تصریح کرد: همه باید بدانند کسانی که فتنه ۸۸ را اختلاف سلیقه و تقابل دو جناح و … می‌دانند سخت در اشتباه هستند، فتنه ۸۸ برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی ایران و مقابله با امام و رهبری و پایمال کردن خون شهداء تدارک دیده شده بود اما حماسه ۹ دی این فتنه را خنثی و ریشه‌کن و افزون بر این چهره‌های نفاق را رسوا کرد و فتنه‌گران با شکست بزرگی مواجه شدند.
وی ادامه داد: آن افرادی که روزی رئیس مجلس، رئیس دولت و رئیس جمهور بودند و جزء خواص محسوب می‌شدند این موضوع را مدیریت کرده و تاکنون با ارفاق نظام و رأفت رهبری مجازات نشده‌اند.
* عدم مجازات سران فتنه دلیل بر این نیست که این افراد مجرم نیستند
امام جمعه ایلام با بیان اینکه عدم مجازات سران فتنه دلیل بر این نیست که این افراد مجرم نیستند، اضافه کرد: در کشوری که برای چند گرم مواد مخدر فردی محکوم و مجازات می‌شود چگونه با افرادی که یک فتنه بزرگ پدید آورده و هشت ماه فضای کشور را ناامن کردند برخوردی صورت نمی‌گیرد.
لطفی تصریح کرد: برخی وارد صحنه شده و ادعا می‌کنند باید این افراد رفع حصر شوند، اگر عدالت پیاده شود باید این افراد اعدام شوند و این کمترین مجازات آنان است، باید سران فتنه در میدان‌های تهران به دار آویخته شوند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: از برخی از مسؤولان استان گله‌مندیم که بی‌گدار حرف زده و بی‌منطق موضوع می‌گیرند، این چه منطقی است که اعلام می‌کنید که در مراسم ۹ دی شرکت نمی‌کنیم و به مسؤولان هم اجازه شرکت در این مراسم را نمی‌دهید.
* کسانی که ماهانه میلیون‌ها تومان حقوق می‌گیرند چرا حماسه ۹ دی را بر نمی‌تابند
وی ادامه داد: امروز بسیاری از ائمه جمعه شهرستان‌ها با بنده تماس گرفته‌اند که فرمانداران در مراسم ۹ دی شرکت نمی‌کنند، شما که سر سفره نظام نشسته‌‌اید، ماهانه میلیون‌ها تومان از سر سفره نظام ارتزاق می‌کنید چرا حماسه ۹ دی برای شما اینقدر سنگین است، مگر شما خدایی نخواسته اصحاب فتنه هستید یا در فتنه حضور داشته‌اید که در برابر حماسه ۹ دی موضع غیرمنطقی گرفته و چهره در هم فرو می‌کنید.
لطفی با اشاره به اینکه نباید با احساسات مردم بازی کرد، افزود: نسبت به شعور مردم بی‌توجهی می‌کنید، مگر سر سفره نظام ننشسته‌‌اید، از رئیس جمهور یاد بگیرید که به سال گذشته موضع‌گیری بسیار خوبی در این زمینه داشت.
* عده‌ای در سایه ولایت به همه چیز رسیده‌اند اما در عمل حرف بی‌اساس می‌زنند
امام جمعه ایلام گفت: این چه نوع منطقی است که تمام استانداران در کشور بگویند که در مراسم ۹ دی شرکت نمی‌کنیم، این چه نوع موضع‌گیری است چرا قدر نظام و ولایت را نمی‌دانید، در سایه ولایت به همه چیز رسیدید بعد زمانی سالگرد حماسه ۹ دی فرا می‌رسد با حرف‌های بی‌پایه و اساس همه چیز را زیر سؤال می‌برید.
وی ادامه داد: اکنون برای مردم سؤال پیش آمده که آقایان هم طرفداران فتنه هستند، روزی روشن خواهد شد که در این فتنه چه کسانی نقش محوری داشته و چه کسانی دل رهبری را جریحه‌دار کرده‌اند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر امام در قید حیات بود و سران فتنه دست به چنین اقدامی می‌زد امام بدون تعارف با آنان برخورد جدی می‌کرد، حفظ نظام از اوجب واجبات است./خبرگزاری فارس

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}