انکار قتل همسر ۶ سال پس از جنایت

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir):مردی که متهم است ۸‌ماه بعد از ازدواج، همسرش را در خانه‌شان به قتل رسانده در جلسه محاکمه دست داشتن در این جنایت را انکار کرد و گفت دلیلی وجود نداشته که بخواهد همسرش را به قتل برساند.این مرد ۳۹ساله آبان‌ماه سال‌۸۹ با پلیس تماس گرفت و گفت همسرش در […]

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir):
مردی که متهم است ۸‌ماه بعد از ازدواج، همسرش را در خانه‌شان به قتل رسانده در جلسه محاکمه دست داشتن در این جنایت را انکار کرد و گفت دلیلی وجود نداشته که بخواهد همسرش را به قتل برساند.
این مرد ۳۹ساله آبان‌ماه سال‌۸۹ با پلیس تماس گرفت و گفت همسرش در خانه‌شان واقع در یافت‌آباد به قتل رسیده است. دقایقی بعد از این تماس بازپرس جنایی پایتخت همراه با تیم بررسی صحنه جنایت در آنجا حاضر شدند و تحقیقات آغاز شد. زن جوان با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و كارآگاهان به‌دلیل اختلافاتی كه این زوج با یكدیگر داشتند در همان بررسی‌های اولیه به مرد جوان مظنون شدند و وی را بازداشت كردند.
او قتل همسرش را انكار می‌كرد و می‌گفت بی‌گناه است با وجود این ۳‌ماه بعد از قتل پیراهن خون‌آلود وی در خانه‌اش كشف شد كه ظن و گمان كارآگاهان را درخصوص قاتل بودنش تقویت می‌كرد. در چنین شرایطی پرونده اتهامی وی با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد و این مرد با نظر قضات دادگاه مجرم تشخیص داده شده و به قصاص محكوم شد.
مرد جوان كه همچنان بر بی‌گناهی‌اش اصرار داشت به این رأی اعتراض كرد و پرونده در شعبه۱۶ دیوان عالی كشور مورد بررسی قرار گرفت. قضات دیوان با بررسی محتویات پرونده رأی دادگاه را نقض كردند و مقرر شد متهم یك‌بار دیگر در دادگاه محاكمه شود. به این ترتیب متهم صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه یك كیفری استان تهران پای میز محاكمه ایستاد تا در برابر اتهام قتل همسرش از خود دفاع كند. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان به قرائت كیفرخواست پرداخت و در ادامه اولیای دم برای متهم درخواست مجازات قصاص كردند.
سپس او در دفاع از خود گفت: من ۵سال و ۷‌ماه و ۱۴روز است كه بازداشت شده‌ام و در تمام این مدت گفته‌ام كه بی‌گناهم. وی ادامه داد: من راننده آژانس بودم. روز حادثه وقتی از سر كار برگشتم و در خانه را باز كردم با جسد همسرم روبه‌رو شدم. چون او به قتل رسیده بود به هیچ‌چیز دست نزدم و فورا پلیس را خبر كردم اما از همان روز من را دستگیر كردند. وی درباره پیراهن خونی‌اش كه در محل جنایت كشف شده گفت: پیراهن متعلق به من است اما نمی‌دانم چطور خون‌آلود شده است. من به ۲نفر مظنون هستم و ممكن است آنها همسرم را به قتل رسانده باشند. وی ادامه داد: من و همسرم ۸‌ماه با یكدیگر زندگی كردیم و هیچ مشكلی با یكدیگر نداشتیم و دلیلی نداشت كه بخواهم او را به قتل برسانم. به‌دنبال دفاعیات متهم و وكیل مدافعش ختم جلسه اعلام شد تا درباره ادعاهای متهم تحقیق شود.

 

انتهای پیام/*