بازیگر سینما: شهید رئیسی هرگز از دایره انصاف و اخلاق خارج نشد

تهران- بازیگر سینما و تلویزیون گفت: شاید یکی از خصوصیت‌های بارز شهید رئیسی مردمی بودن و اخلاق ایشان بود، هرگز ندیدم که از دایره انصاف و اخلاق خارج شوند.

ابوالفضل همراه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: چه زمانی که ایشان در سمت‌های مختلف خدمت می‌کردند و چه در زمان انتخابات که تنور داغ بود و رقبا مسائلی را مطرح می‌کردند، هرگز ندیدم شهید رئیسی از دایره انصاف و اخلاق خارج شوند.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی در زندگی و مسئولیت و با شهادتش به ما درس‌های زیادی داد؛ غیر از خدماتی که برای این مملکت داشت، مهمترین درسی که او به ما داد به عنوان مهمترین مسئول اجرایی کشور، درس اخلاق بود.

این بازیگر سینما گفت: آقای رئیسی همواره برای اعتلای نظام و کشور تلاش می‌کرد و کوتاهی نکرد؛ و تا زمان شهادتشان هم به مردم ایران خدمت کردند.

بازیگر اخراجی‌ها گفت: او از نادر روسای جمهوری است که خود و زندگی‌شان را پای نظام و انقلاب و خدمت به مردم گذاشت و خداوند او را به بالاترین درجه که همانا شهادت بود نائل کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه -اول خرداد- در تبریز و قم و روز چهارشنبه -دوم خرداد- در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در ادامه روز پنجشنبه -سوم خرداد- در بیرجند و مشهد برگزار شد؛ پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) در مشهد مقدس و پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد./ایرنا