با برگزاری انتخابات تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام محقق می‌شود

پویاخبر - معاون سیاسی، محمدسبحان حسنی در کمیته‌ اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام با بیان این که رای مردم در انتخابات، عالی‌ترین نشان‌ برای تحقق مردم‌سالاری‌دینی در کشور است، خاطرنشان کرد: با برگزاری انتخابات در واقع تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام محقق می‌شود.
ایشان با اشاره به این که در انتخابات مختلف، مردم در سرنوشت خود نقش دارند، به نقش رسانه ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: رسالت رسانه‌ها در انتخابات سنگین و بهترین محل برای تحلیل بحث انتخابات، رجوع به فرمایشات مقام معظم رهبری است.
حسنی اضافه کرد: جبهه استکبار با تولید برنامه‌های تنش‌آفرین سعی دارد مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کند که در این راستا، نقش رسانه‌ها با پمپاژ امید و ایجاد نشاط در جامعه برای مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار موثر است.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه اظهار داشت: به طور میانگین ۳۸ کاندیدا برای هر کرسی مجلس در کشور تایید صلاحیت شده و این تعداد کاندیدا برای هر کرسی می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت پرشور مردم در انتخابات باشد.
ایشان با بیان این که دشمن راه رسیدن به اهداف خود را جدایی مردم از حکومت می‌داند، تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم زیرا اقتدار روزافزون کشور مرهون بصیرت و هوشیاری مردم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نقش قلم‌های اصحاب رسانه در انتخاب اصلح را موثر ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌ها باید شاخص‌های فرد اصلح را بیان کرده و خبرهای امیدآفرین و هدایت‌گر را منتشر و از نشر اخبار تنش آفرین اجتناب کنند.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام هم در ادامه با اشاره به این که ایلام رتبه نهم کشور را از لحاظ تایید صلاحیت‌ کاندیداها در هیات مرکزی نظارت در اختیار دارد، اضافه کرد: در استان ایلام فضا برای رقابت سیاسی و مشارکت پرشور مردم در انتخابات فراهم است.
فرشید زرگوش با بیان این که در بحث مشارکت، نقش کمیته‌های اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان به‌ عنوان یکی از کمیته‌های هفت‌گانه‌ی ستاد انتخابات بسیار مهم است، تصریح کرد: استفاده از همه‌ی ظرفیت رسانه‌های استان برای ایجاد شور و نشاط و پمپاژ امید در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات مهم است.
ایشان افزود: در بحث مشارکت ایده‌های جدید از جمله جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ ها، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی بسیار موثر باشد.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: رفتار انتخاباتی و تبلیغاتی کاندیداها رصد شده و کاندیداها در تمامی مراحل باید به قانون پایبند باشند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری و رئیس کمیته‌ اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان نیز در این نشست با بیان این که در این مقطع با ایجاد امید و نشاط در جامعه، زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم، افزود: با ورود به بحث انتخابات کمیته اطلاع رسانی در تولید محتوا، خبر و انتشار اخبار با تأکید بر سخنان مقام معظم‌ رهبری در خصوص انتخابات تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته است.
محمد صحرایی تصریح کرد: با هم‌فکری و تأکید رئیس ستاد انتخابات استان تلاش شده اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان متشکل از همه‌ی طیف‌ها و نگاه‌های سیاسی باشد.
ایشان در پایان با اشاره به این که اعضای کمیته‌ی اطلاع‌رسانی نباید به سمت هیچ کاندیدایی گرایش داشته باشند، تأکید کرد: تلاش در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و امیدآفرینی از جمله اهداف مهم کمیته اطلاع رسانی به شمار می رود.