جواب مهر با بی‌مهری!! آقای مجری! پول امام حسین(ع) خوردن ندارد

اختصاصی پویا خبر/ محمد رضاییمظلومیت استان ایلام فراتر از آن است که در کتابی بگنجد، در گذر تاریخ هر زمان که به این سرزمین نگاهی می‌اندازی، پیوسته شاهد حوادث و اتفاقات کوچک و بزرگ بوده است، اما اکنون چرا از آن هیچ نشانی وجود ندارد؟   ایلام که در گذشته‌های دور با عنوان کشور عیلام […]

اختصاصی پویا خبر/ محمد رضایی
مظلومیت استان ایلام فراتر از آن است که در کتابی بگنجد، در گذر تاریخ هر زمان که به این سرزمین نگاهی می‌اندازی، پیوسته شاهد حوادث و اتفاقات کوچک و بزرگ بوده است، اما اکنون چرا از آن هیچ نشانی وجود ندارد؟

 

ایلام که در گذشته‌های دور با عنوان کشور عیلام شناخته شده، با دو پایتخت توانست کشورهای مختلف از جمله روم و سلسله آشوریان را شکست دهد.
پایتخت زمستانی ایلام در آن عصر در شوش فعلی و پایتخت تابستانی آن در ماداکتو دره‌شهر فعلی استقرار داشت.
 زبان این مردمان در آن زمان انزالی بود که از ریشه زانستن و دانستن بوده است.
وقتی کشور عیلام از پادشاه آشوریان به نام آشور بانی پال شکست خورد، این سرزمین دچار نابودی شد و بسیاری از بزرگان این سرزمین کشته شدند و اکنون نه تنها از آن جنایات یادی نمی‌شود بلکه برخی از اساتید دانشگاه‌ها بدون بررسی اظهار میدارند که آن عیلام این ایلام فعلی نیست !! چرا؟ جای تعجب است، چون سنگ نوشته آشور بانی‌پال بعد از شکست کشور عیلام در منطقه گل‌گل ملکشاهی هنوز بر جا مانده است.
در دوران هشت سال دفاع مقدس ایثار و از خود گذشتگی این مردم مثال زدنی بود. در
هشت سال جنگ مردمان استان ایلام که مهران و دهلران  نیز جزئی از آن است در کوه‌ها و دره‌ها به سر بردند و استقامت کردند و سربار هیچ استانی نشدند، و از جان و مال خود گذشتند و رنج کشیدند تا نام ایران جاودان بماند، اما بعد از بازسازی باز به آن توجه نشد و آن همه رنج و مصیبت نادیده گرفته شد و بازسازی را پیش از موعد خاتمه دادند و آثار جنگ نه تنها برطرف نشد بلکه پایدار ماند و در واقع هیچکدام از آثار مخرب معنوی و مالی مردمان بی‌ادعای استان جبران نشدند.
اکنون که سال‌هاست میزبان رایگان زائران عتبات عالیات هستیم، یکی از مجریان صداوسیمای مرکز علیه این مردم رنج کشیده اتهام میزند و آنان را پول امام حسین(ع) خور  میخواند.
 این در حالی است که این مردم از فقر مالی، نبود اشتغال، نبود درآمد، آمار بالای خودکشی و مهاجرت بی‌رویه برای کسب درآمد حلال به سایر استان‌ها مهاجرت مینمایند  هرچند مردم محروم ما هم حق امرار معاش حلال دارند مانند سایر شهرهای مذهبی ایران . این مردم شایسته این همه توهین و تحقیر نیستند.
مردمی که از جان و دل درخدمت زائران عزیز بوده و هستند، سزاوار این همه کم لطفی نخواهند بود.
به عنوان یک شهروند ایلامی برای احقاق حق این مردم مظلوم و رنج‌های آنان که از چشم بعضی دور مانده  است، ابتدا از مسئولین استان ایلام و به خصوص صداوسیمای استان استدعا دارم ستادی را با هدف انعکاس خدمات و زحمات مردم استان به زائران تشکیل دهند و در آن اکیپ  در جهت ضبط فعالیت‌ موکب‌های پذیرایی از زائران همانند آنچه در موکب‌های کشور عراق اتفاق می‌افتد، حضور قوی داشته باشند و تدوین و گزارش نمایند
ضعف خبری و انعکاس ضعیف زحمات مردم استان در سالهای گذشته در پذیرایی از زائران باعث شده که نه تنها از مردم استان تشکری صورت نمی‌گیرد، بلکه مورد اتهام هم قرار گرفته‌اند؛ آن هم در یک برنامه رسمی شبکه صداوسیمای مرکز.
امیدوارم  امسال  مجریانی توانمند و آگاه از طریق صدا وسیما تعیین شوند که توانمند و  بیان قوی داشته باشند
تا بتوانند خدمات مردمان این دیار  دراربعین و در حوزه استان ایلام و به خصوص مهران، ایلام و دهلران را پوشش دهند و بیان کنند. این خواسته مردم استان ایلام است که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، هرچند این اتهام شامل مسئولین استانی هم می‌شود وباید پاسخ مرکز نشینان را بدهند.
مردمان ایلام با جیب خالی به بهترین نحو از زائرین مهمان‌نوازی به عمل می‌آورند، چرا باید این گونه در حق‌شان اجحاف شود؟
از مسئولین استانی به ویژه صداوسیمای ایلام انتظار داریم تا در پوشش خبری قوی و متفاوت از گذشته اقدام کنند و به کسانی که قصد سنگ‌اندازی در امورات معنوی مردمان ولایت‌مدار استان را دارند، ثابت کنند که ایلام و ایلامی هیچگاه از ارزش‌های اسلام و انقلاب پا پس نکشیده و همچنان با وجود تمام بی‌مهری‌ها و زخم‌ زبان‌ها، محکم و استوار ایستاده‌اند.
انتظار داشتیم که نمایندگان استان از تریبون مجلس پاسخ توهین به مردم را قانونی بدهند ولی متأسفانه شنیدیم نمایندگان استان  از مسول صداو سیمای استان خواسته اند که مراتب نارضایتی آنان را به گوش مسولین کشور برسانند که جای تعجب دارد چون باید آنان در  مرکز اقدام میکردند نه از استان درخواست کنند.  مردم ما در انتظار جبران بی مهریها هستند.

 

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}