سردار حزنی: کمبود زیرساخت‌ها دغدغه اصلی جوامع روستایی و عشایری است

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از راه های برون رفت کشور از مشکلات موجود توجه و حمایت مسئولان پشت میزنشین نظام به ساکنان مناطق دورافتاده و محروم و تلاش برای رفع نیازهای آنها است.       پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir):سردار «سید ضیاء الدین […]

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از راه های برون رفت کشور از مشکلات موجود توجه و حمایت مسئولان پشت میزنشین نظام به ساکنان مناطق دورافتاده و محروم و تلاش برای رفع نیازهای آنها است.

 

 

 

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر
(pooyakhabar.ir):
سردار «سید ضیاء الدین حزنی» در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران استان، اظهار کرد: سرمایه های اصلی نظام و انقلاب را مردم و به ویژه عشایر و ساکنان روستاها و مناطق دورافتاده تشکیل داده اند که باید خواسته های آنها مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وی افزود: باید هدف غایی و اصلی مسئولان کشور تلاش برای رفع نیازهای محرومان و دورافتادگان باشد چرا که با مرتفع ساختن مشکلات آنها بخش عمده ای از معضلات و مشکلات کشور نیز حل می شود.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران تاکید کرد: مسئولان باید با حفظ رعایت عدالت در تقسیم امکانات در مناطق مختلف کشور وظایف و مسئولیت خود در قبال قشر ضعیف و محروم جامعه و طبقه عشایر و روستاییان را به خوبی انجام دهند.
سردار حزنی یادآور شد: عشایر در راستای عملیاتی کردن منویات رهبری و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش قدم هستند و بدون هیچ چشمداشتی با کمترین امکانات و تجهیزات و با سخت کوشی قشر تولیدگر نیازهای لبنی و پروتئینی جامعه هستند.
در ادامه سردار «علی پاشا محمدی» رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفان نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم کشور در مقطع کنونی نبود اشتغال و افزایش بیکاری است و با تقویت و افزایش روز افزون دولت الکترونیک و رشد فناوری از حجم نیاز به نیروی انسانی در بدنه دولت کاسته می شود.
وی افزود: برای رفع معضل بیکاری باید جوانان به سمت بهره گیری از منابع آب و خاک و اشتغال در زیربخش های کشاورزی و صنعت و معدن روی بیاورند و ظرفیت ها و منابع طبیعی را برای تولید و اشتغالزایی به کار گیرند.
محمدی یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه های جوامع روستایی و عشایری نبود امکانات و زیرساخت های مورد نیاز آنها است و همین نواقص و کمبودها باعث مهاجرت جمعیت جوان و فعال عشایری و روستایی به شهرها و افزایش جمعیت بیکار، ایجاد اشتغال کاذب در حاشیه شهرها علاوه بر بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی است.
وی گفت: باید با رسیدگی به نیازها و خواسته های عشایر و روستاییان و تلاش برای رفع مشکلات و معضلات آنها، زمینه را برای ارائه خدمات کمی و کیفی در زمینه های فرهنگی، مهارتی، بهداشت و درمانی انسانی و دامی، خدمات معیشتی، تقویت اصلاح نژاد دامی، تقویت اتحادهی های روستایی و عشایری فراهم کرد.
وی تاکید کرد: نباید با سهل انگاری و بی توجهی مسئولان جامعه مولد، کم مصرف، کم توقع و سخت کوش عشایری دلسرد و ناامید به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و باید حفظ این قشر از اولویت های اصلی مسئولان و دولتمردان باشد.
محمدی با اشاره به اینکه هر چادر عشایری در دور افتاده ترین مناطق کشور نماد و بیانگر حیات و تمدن بشری است، افزود: یکی از ارکان مهم امنیت پایدار ایران اسلامی وجود عشایر چادرنشین در گستره مرزهای ایران اسلامی است و یکی از پایگاه های مهم امنیتی، اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی برای حفظ تمامیت ارضی کشور وجود همین عشایر و بسیج مردمی در مناطق مرزی است./ایسنا


انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}