سرهنگ محسن ناصری؛ رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام/ رعایت قوانین ازطرف رانندگان نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: رعایت قوانین ازطرف رانندگان نیازمند فرهنگ سازی است.سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: هرچند رعایت مقررات از سوی رانندگان در سال های اخیر نسبت به گذشته بهتر شده و ما از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به پارسال کاهش ۳۵ درصدی کشته های انسانی ناشی از تصادفات رانندگی را […]

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: رعایت قوانین ازطرف رانندگان نیازمند فرهنگ سازی است.
سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: هرچند رعایت مقررات از سوی رانندگان در سال های اخیر نسبت به گذشته بهتر شده و ما از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به پارسال کاهش ۳۵ درصدی کشته های انسانی ناشی از تصادفات رانندگی را داشته ایم اما رعایت قوانین از طرف رانندگان نیازمند فرهنگ سازی و صرف هزینه های زیادی است.

وی یادآور شد: باید این مسئله که چرا برخی از رانندگان تنها درهنگام حضور پلیس قوانین را رعایت می کنند ریشه یابی و بررسی شود در حالی که که احترام به قوانین رانندگی باید در همه اوقات شبانه روز و در حضور یا غیاب پلیس از طرف رانندگان انجام بپذیرد.
ناصری با بیان اینکه رعایت قانون نباید به علت ترس از اهرم جریمه شدن باشد گفت: الزام به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامت راننده، سرنشینان خودرو و دیگران را تضمین می کند و این امر نیازمند فرهنگ سازی توسط مسئولان از همان کودکی و دوران شکل گیری افراد است.
وی بهترین فضا برای آموزش افراد را محیط خانواده و مهدهای کودک دانست و افزود: اعضای خانواده و مربیان مهدهای کودک در قالب بازی های بچه گانه مقررات رانندگی کردن درست و احترام به قانون را از همان بدو کودکی به بچه ها آموزش دهند.
وی با اشاره به نقش حساس آموزش و پرورش در یادگیری و تربیت بچه ها اظهار کرد: این نهاد پرورشی و آموزشی در کل استان با همکاری پلیس به صورت فوق برنامه حداقل هفته ای یکبار دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را به شهرک ترافیک آورده تا از نزدیک دانش آموزان با مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.
ناصری تاکید کرد: آموزش این مقررات وظیفه ذاتی پلیس نیست اما با ورود به مبحث آموزش برای اقشار و گروه های مختلف سعی دارد افراد را به بهترین شیوه از مقررات راهنمایی و رانندگی و پیامدهای منفی تخطی از آن آگاه سازد.
رعایت مقررات مرتبط با قوانین رانندگی توسط رانندگان وسایل نقلیه درون و برون شهری باید منوط به حضور پلیس یا ترس از جریمه شدن نباشد.
وی گفت: مشکل عمده بسیاری از رانندگان ما این است که دارای تفکر و دیدگاه کوتاه مدت به جای دید و عمق بلندمدت هستند و در مقطع کوتاهی که پلیس حضور دارد موارد تخطی از قانون را رعایت می کنند.
وی افزود: وی در ادامه نبود دوربین ها و تجهیزات الکترونیکی در استان برای نصب در مسیرهای تردد درون و برون شهری رانندگان را از معضل های اساسی استان ذکر کرد.
وی گفت: در صورت نصب این تجهیزات علاوه بر کاستن از فشار کار نیروی انسانی پلیس، رانندگان نیز به نوعی همه جا ملزم به رعایت قانون می شوند.
وی ضمن اینکه بر احداث مناسب تر و به روزتر شهرک های ترافیک با امکانات بیشتر و نیز نصب دروبین های الکترونیکی و مدرن تاکید کرد: هدف اصلی پلیس را حفظ سلامت شهروندان و کاهش حوادث و سوانح رانندگی برشمرد./ایرنا

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}