سعید آرام؛ مدیر کل بهزیستی: کاهش ۸ درصدی طلاق در سه ماهه نخست امسال در مازندران

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: با توجه به اجرای طرح پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی؛ میزان طلاق سه ماهه نخست امسال هشت دردصد در مازندران کاهش یافته است.  مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: با توجه به اجرای طرح پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی؛ میزان طلاق سه ماهه نخست امسال هشت دردصد در مازندران کاهش یافته […]

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: با توجه به اجرای طرح پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی؛ میزان طلاق سه ماهه نخست امسال هشت دردصد در مازندران کاهش یافته است.

 
مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: با توجه به اجرای طرح پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی؛ میزان طلاق سه ماهه نخست امسال هشت دردصد
در مازندران کاهش یافته است.
سعید آرام در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن مرکز شیرخوارگان ساری برگزار شد، با بیان این‌که از سال ۱۳۹۳ تا کنون  ۱۳۸ خانواده شهری و ۱۲۷ خانواده روستایی به عنوان مددجویان دارای دو معلول به بالا فاقد مسکن شناسایی شدند، اظهار کرد: در مناطق روستایی ۷۶ باب مسکن تا کنون احداث شده و در نظر داریم تا پایان سال ۹۵ خانواده‌های فاقد مسکن و دارای دو معلول در مناطق شهری و روستایی خانه‌دار شوند.
وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان وسایل کمک توانبخشی ارایه شده، افزود: طی فرایند دو ساله، نیازهای همه معلولانی نیازمند وسایل کمک توانبخشی، تامین شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان این‌که ارائه کمک‌های پرستاری و مراقبتی به معلولین یکی از خدمات بهزیستی است، گفت: علت سپردن فرزندان معلول به مراکز بهزیستی، نبود امکان نگهداری این فرزندان در منزل بود که با اجرای طرح نگهداری معلول در منزل سبب شد که معلولان در خانه خود مراقبت شوند و در این راستا برای بیش از ۸۰ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد شد.
وی با بیان این‌که در سال گذشته  ۲ هزار و ۵۰۰ شغل پایدار از محل ۲۰۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بین مددجویان ایجاد شده است، افزود: استان مازندران در ایجاد اشتغال در بین مددجویان خود رتبه برتر را داشته است.
آرام  با بیان این‌که ۲۴۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند، عنوان کرد: ۵۰ هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران هستند.
وی با اشاره به تاکید رهبری در مهرماه سال قبل مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: استان مازندران در زمینه اعتیاد و طلاق جزو استان‌هایی بود که می‌بایست برنامه پایلوت در این دو موضوع را آغاز کند که اکنون در استان آثار مثبت اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی را احساس می‌کنیم.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بر اساس برنامه تدوین شده میزان طلاق در سه ماه ۹۵ نسبت به سه ماهه سال گذشته  ۸ درصد کاهش داشته؛ طبق آمار در سه ماهه سال ۹۴ آمار مراجعه کننده برای طلاق  ۱۹۰۰ نفر بوده که این آمار در سه ماهه سال جاری ۱۶۰۰ نفر رسیده است.
وی افزود: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید بحث آموزش و فرایند مهارت زندگی را فرزندان ما بیاموزند و برنامه ریزی شده که دستگاه‌های ذیربط با وفاق و همدلی معضل اجتماعی طلاق را کنترل کنند.
آرام درباره اورژانس اجتماعی گفت: در سال ۹۳  عملکرد اورژانس اجتماعی پایین بوده و جامعه بهره لازم را نمی‌برد، اما اکنون در هر نقطه از استان در هر ساعتی از شبانه روز با خط ۱۲۳ تماس بگیرد می‌تواند مشاوره دریافت کند.
وی با بیان این‌که از نظر تماس با ۱۲۳ استان مازندران رتبه اول را دارد، افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۹ هزار تماس تلفنی از خط ۱۲۳ در مازندران ثبت شد که ۴ هزار تماس در ارتباط با موضوع آسیب‌های اجتماعی و مرتبط با این حوزه بوده است.
آرام اظهار کرد: در کل سال ۹۲ حدود یک هزار و ۴۰۰ تماس ثبت شد اما آمار تماس در سال گذشته به ۱۴ هزار تماس افزایش یافته است.
وی افزود: مداخلات اداره بهزیستی در اورژانس اجتماعی بسیار موثر بوده و توانسته برخی از  معضلات  اجتماعی مانند خودکشی را کاهش دهد.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۱۲ هزار معلول ذهنی تحت پوشش اداره کل بهزیستی مازندران هستند که باید برای جلوگیری از تولد کودک معلول ذهنی آزمایشات و مشاوره‌های ژنتیک انجام شود و اکنون مشاوره ژنتیک در سراسر کشور به صورت اجباری درآمده است.
 وی افزود: برای بهره‌مندی همه جامعه تا پایان شهریورماه همه شهرستان‌های استان مازندران از یک مرکز ژنتیک بهره‌مند خواهند شد.
آرام گفت: طرح غربالگری نوزادان بر اساس تفاهم‌نامه با علوم پزشکی اجرایی شده و  همه نوزادان از لحاظ شنوایی ارزیابی می‌شوند.
وی افزود: ۸۱۵ کودکی که دچار اختلال شنوایی بودند در سه سال گذشته شناسایی و  اقدامات درمانی آنها انجام شد./ایسنا

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}