سفیر آمریکا در سازمان ملل برای گفت و گو درباره برجام به وین می رود

سفیر آمریکا در سازمان ملل اواخر ماه جاری میلادی برای گفت و گو با مقام های آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره برجام به وین می رود.       پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir):این سفر «نیکی هیلی» به وین در راستای بازنگری در توافق هسته ای با ایران عنوان شده که از […]

سفیر آمریکا در سازمان ملل اواخر ماه جاری میلادی برای گفت و گو با مقام های آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره برجام به وین می رود.

 

 

 

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر
(pooyakhabar.ir):
این سفر «نیکی هیلی» به وین در راستای بازنگری در توافق هسته ای با ایران عنوان شده که از برنامه های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست.
به نوشته رویترز، هیلی با مقام های آژانس بین المللی انرژی هسته و نمایندگی آمریکا در وین دیدار خواهد کرد تا گستره فعالیت های هسته ای ایران را بررسی کند.
ترامپ در ماه آوریل سال جاری میلادی دستوری مبنی بر بازبینی توافق هسته ای با ایران صادر کرد تا سازگاری آن با منافع امنیت ملی آمریکا بررسی شود.
براساس قوانین آمریکا، وزارت امور خارجه این کشور هر ۹۰ روز یکبار باید پایبندی ایران به برجام را تایید کند. با وجود اینکه دولت ترامپ اواخر ماه گذشته برای دومین بار به پایبندی ایران به توافق هسته ای اذعان کرد، ترامپ اعلام کرده است در ضرب العجل بعدی این کار را نخواهد کرد.
بازبینی توافق هسته ای بخشی از برنامه جامع تر بازنگری در سیاست آمریکا در قبال ایران است که یکی از اهداف آن بررسی رفتار ایران در خاورمیانه است؛ چیزی که واشنگتن معتقد است با منافع آمریکا در سوریه، عراق و یمن هم‌خوانی ندارد.
این در حالی است که برخی از مقام های پیشین و کنونی آمریکا و بسیاری از تحلیلگران منتقد اقدامات و لحن ترامپ علیه برجام هستند و اتحادیه اروپا نیز بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرده است./ایرنا


انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}