سپاه استان در مهران برای اربعین سنگ تمام گذاشت

 اختصاصی پویاخبر/سیدداود سجادی اسدآبادی:سردار حسینی، فرمانده سپاه استان ایلام در نشست خبری با اعضای بسیج رسانه به بیان اقدامات ارزنده سپاه استان ایلام در پایانه مرزی مهران  پرداخت. ایشان با بیان این که سپاه مسئولیتی در کمیته اربعین عهده دار نیست اما پاسداران بعنوان نیرو های خدمت گذار در مرز مهران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: […]

 اختصاصی پویاخبر/سیدداود سجادی اسدآبادی:
سردار حسینی، فرمانده سپاه استان ایلام در نشست خبری با اعضای بسیج رسانه به بیان اقدامات ارزنده سپاه استان ایلام در پایانه مرزی مهران  پرداخت. ایشان با بیان این که سپاه مسئولیتی در کمیته اربعین عهده دار نیست اما پاسداران بعنوان نیرو های خدمت گذار در مرز مهران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه مسئولین تلاش زیادی دارند تا امکانات زیادی برای زوار فراهم کرده و با تشکیل ستاد اربعین به زائرین خدمت رسانی کنند.

 

فرمانده سپاه استان درادامه گفت: در اربعین حسینی، بیمارستان تخصصی با هماهنگی بهداری غرب و نیروی زمینی سپاه که مجهز به اتاق عمل و ۷۰ نفر پرسنل پزشکی و پیراپزشکی پاسدار در میدان اربعین مرز مهران مستقر شده است.
سردار حسینی به استقرار ۳ پست اورژانس در مسیر پایانه مرزی مهران، ایلام و سرابله اشاره کرد و افزود: تمام تیم های امدادی پزشکی برای زائرین حسینی به صورت رایگان خدمت رسانی می‌کنند.
این مسئول  با بیان اینکه ۵ چادر با ظرفیت هر تخته ۲۵۰ نفر به ۲۷ چادر قبلی اضافه شده ؛ تصریح کرد: سپاه استان ایلام در شرایط عادی ظرفیت ۸۰۰۰ نفر و در شرایط فوق العاده ۱۰ هزار نفر را شبانه روز اسکان داده است.
سردار حسینی با بیان یان مطلب که کمیته مردمی اربعین با استفاده از مساجد و حسینیه ها در سطح شهر مهران و ایلام پذیرش روزانه ۵۰ هزار نفر را بر عهده دارند، تصریح کرد: بکارگیری ۴ دستگاه تانکر آب آشامیدنی، نصب و آبگیری ۳۰ دستگاه تانکر سیار به ظرفیت ۹۰ هزار لیتر، بکارگیری ۱۵۰ نفر از کارکنان و بکارگیری ۴ دستگاه خودروی آتش‌ نشانی از دیگر خدمات سپاه ایلام برای زوار می‌باشد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: ۵۰ تریلی لبه دار، ۶۰۰ اتوبوس در پایانه برکت و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار جهت حمل و نقل زائران از مرز مهران به سمت شهرایلام و سایر استان های دیگر تدارک دیده شده  که خودرو های پلاک های سپاه بصورت رایگان در اختیار زائرین قرار دارند.
سردار حسینی به استقرار دو بالگرد برای حمل و نقل مواد غذایی در بین جاده های مهران-ایلام در پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: بنا به درخواست نیرو انتظامی از پاسداران سپاه ایلام برای کنترل زائرین در گیت های ورودی و خروجی استفاده می شود.
فرمانده سپاه استان در پایان گفت: در هنگام برگشت زائرین به وطن جاده مهران ایلام یک طرفه شده و به همین دلیل در روستای بان رحمان در مسیر ملکشاهی به مهران پل بیلی با طول ۶۴ متر برای عبور و مرور زوار احداث شده است.

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}