در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام مطرح شد:

شهید جمهور در حوزه فرهنگ بزرگترین حامی و تکیه گاه بود + گزارش تصویری

پویاخبر - مهدی رمضانی چابک مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت:  استان ایلام ویژگی های منحصر به فردی دارد، ویژگی‌هایی مانند مشهد شهیدان، زادگاه سه هزار سرو بلند قامت همیشه زنده، بابُ الرضا، قدمگاه زوار حضرت سید الشهداء.
رمضانی چابک با تأکید بر اینکه مردم ایلام افتخار دارند که  مدال زرین خادمین زائرین حضرت سیدالشهدا را  در کارنامه درخشان خود داشته باشند، افزود: توفیق برای زائرین اباعبدالله (ع)  نصیب هر کسی نمی شود، مردم ایلام به خوبی نشان دادند که شایسته  این عنوان هستند.
وی در ادامه اظهارداشت: آیت الله شهید رئیسی ویژگی های خاصی داشتند و خودشان را خادم امام رضا(ع) و ملت می دانستند و نیز  در نهایت تواضع، خشوع و ادب در مقابل ولی حاضر بودند.
ایشان اضافه کرد: شهید رئیسی عزیز ملت بود و با شهادتش عزیزتر شد و امتی محروم شدند از فیض خدمات و حضور ایشان و مقامشان نزد پروردگار متعالی شد. 
مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به  خدمات شهید رئیسی در در حوزه ی فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود:  مهم ترین شعار تحقق عدالت فرهنگی بود و این  از شعار به شعور و به صحنه ی اجرا رسید، آیت الله رئیسی در حوزه ی فرهنگ بزرگ ترین حامی و تکیه گاه بود و  در مباحث هنری و مالی که نیاز به حمایت ایشان بود، نقش بزرگی داشتند.
رمضانی چابک اضافه کرد:  تفکر شهید رئیسی  در این حوزه اینگونه بود که حوزه ی هنر باید از هر گونه محدودیت آزاد باشد و دامنه هنرمندان محدود نشود.
وی بیان کرد: در مدت  این سه سال و در حوزه فرهنگ و هنر، فضای آرام و پرنشاط را  تجربه کردیم و  قانون بودجه جزو دستاوردهای این دوره بود، همچنین ریل گذاری جدید در حوزه ی سیاست های فرهنگی شکل گرفت و مسیری که اشتباه طی می شد اصلاح شد.
مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنا بر اعتقاد مجموعه دولت،  جریان سازی فرهنگی باید از استان ها شروع شود و ما به عنوان سیاست گذار باید نقش حمایتی داشته باشیم و این امر  با تکمیل قرارگاه شهید آوینی  محقق شد، همچنین به خیلی از حوزه ها  مخصوصاً  اربعین توجه ویژه شد.
رمضانی چابک در پایان سخنان خود با بیان اینکه نهضت تولید محتوا با تشکیل قرارگاه شهید آوینی در کشور راه اندازی شد، افزود: رویکرد فرامرزی ایلام به عنوان یک جریان موثر فرامرزی مورد توجه واقع شد و در حوزه ی نیروی انسانی متخصص و متعهد، اعتباراتی تزریق گردید، استان ایلام مایه ی فخر و مباهات ماست و ظرفیت های عظیم فرهنگی و هنری در این استان زیاد داریم که در آسمان فرهنگ و هنر  کشورمان می درخشند.
در ادامه این آیین علی هوشمند؛ مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سخنانی گفت: شهادت هنر مردان خداست و شهید جمهور هنر خدمت به خلق  با هنر شهادت را  به هم آميخته کرد و با شهادتش حین خدمت برگ زرین دیگری از افتخارات خود را به نمایش گزارد  و چراغ راه را برای ما روشن نمود.
وی افزود: افتخار خدمت در کهن دیار ایلام، دیار اربعین حسینی و دروازه عتبات عالیات نصیبم شد و خداوند بزرگ را از این جهت شکر گزارم
علی هوشمند  اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را طی این  سه سال  شامل: برپایی قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز مهران در مبادی ورودی شهرستان مهران با حضور رسانه های محلی و پایگاه های خبری، تشکیل موکب شین در سه راهی کارزان، با همدلی بین اداره کل ارشاد و حوزه هنری، بسیج هنرمندان و رسانه های استان عنوان کرد.
 
و ی اضافه کرد: در بحث جذب اعتبارات با ۱۰ پله صعود به جایگاه بیست و یکم کشور ارتقا پیدا کردیم.
هوشمند گفت: توجه به استان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم نسبت به سایر دولت ها قابل مقایسه نیست.
وی افزود: تلاش برای به سرانجام رسیدن پروژه برج هنر، اجرای طرح قرآنی بشرا که طرح جامعی بود با موفقیت اجرا شد.
هوشمند خاطرنشان کرد: مثبت بودن رشد سالانه کانون فرهنگی مساجد، توجه به پایگاه های قرآنی مورد نگاه ویژه مقام معظم رهبری، برگزاری جشنواره افق روشن به همت خانه مطبوعات، ایجاد قرارگاه رسانه‌ای انتخابات با عنوان “خانه من” و استقرار صندوق اخذ رأی در محل این اداره کل برای حضور اصحاب فرهنگ هنر و رسانه از اقدامات ابتکاری این اداره کل بوده است.
ایشان برگزاری مراسم شهدای شرهانی در دهلران، تکریم  شهدای مظلوم زمین فوتبال چوار، برگزاری نمایش کرنر زیر درختان بلوط، در حوزه نشاط اجتماعی و پرهیز از آسیب های اجتماعی، برگزاری جشنواره تئاتر طنز (تی تالی) از جمله دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان عنوان کرد.
در ادامه علی هلشی؛ مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  در سخنانی گفت: اربعین به یکی از مهمترین ابزارهای سیاسی جهانی تبدیل شده است، یک رویداد آسمانی و عشق الهی است که در جهان امروز جریان ساز شده و  اصحاب رسانه با استفاده از این ظرفیت گسترده می توانند قدرت جهان اسلام را به رخ دشمنان بکشند و همه ابعاد این حضور گسترده را به نمایش بگذارند.
علی هلشی ادامه داد: قرارگاه اربعین در واقع، اطلاع رسانی لحظه به لحظه از رویداد بزرگ  اربعین حسینی و مستندسازی عزیمت زائران در مسیرهای منتهی به کربلای معلی، بیان فعالیت ها و انعکاس مشکلات زائران است.
و ی اظهار داشت: مرز مهران یکی از امن‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر‌ها برای تردد زوار به عتبات عالیات است که همواره مورد استقبال زائران اربعین  قرار دارد، بنا براین ایجاد قرارگاه رسانه ای اربعین یکی از واجبات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد:  در کشور عزیزمان انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم  که همه می بایست مثل همیشه پای کار باشیم و همانطور که  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همکاری هیأت نظارت شورای نگهبان به سلامت و با اصول مدنظر مقام معظم رهبری برگزار شد، در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیز باید پرشکوه تر از گذشته برگزار شود.
هلشی اضافه کرد: دشمنان همه تلاش خود برای زیر سؤال بردن جمهوریت نظام و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه به کار می برند، بنابراین انتظار می‌رود همه آحاد مختلف مردم مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند.
وی تصریح کرد: انتخابات عرصه‌ای برای نمایش قدرت نظام در برابر استکبار جهانی است و همه ما باید با اعتقاد کامل در این زمینه حاضر شویم و برای برگزاری انتخاباتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
وی اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را شامل، برگزاری انتخابات سالم و تراز انقلاب اسلامی، کنگره عظیم اربعین، برگزاری هفته فرهنگی ایلام در کشور عراق، اجرای برنامه های قرارگاه شهید آوینی، پیگیری تحقق سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان، همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل با شورای فرهنگ عمومی استان، تقویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه فرهنگ عمومی عنوان کرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان افزود: صیانت از فرهنگ و هویت دینی ملی، رشد و ارتقا فضایل اخلاقی و رواج فرهنگ و هنر اسلامی، تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن کریم و عترت طاهرین (ع)، کمک به ارتقا سطح فرهنگ عمومی، تقویت نهادهای صنفی و تشکل های فرهنگ و هنر، صیانت از تنوع و تکثیر فرهنگی، تحقق کامل وظایف و مسئولیت ها در رابطه با حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر برنامه های در دست اقدام خواهد بود.
لازم به ذکر است که در پایان این مراسم  استاد مجتبی ایزدی، استاد محمد پیرانی، خانم زهره الفتی، خانم آمنه پورخلیل، خانم سهامه داودیه، سازمان بسیج رسانه ایلام، سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، انجمن خوشنویسان ایلام و نیز انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام هدایایی را به رسم یادبود به علی هوشمند مدیرکل سابق تقدیم کردند.
#
#
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر
#تودیع_و_معارفه_مدیران_قدیم_و_جدید_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی_استان_ایلام
#مهدی_رمضانی_چابک 
#علی_هوشمند
#علی_هلشی