طنز/جاری زاگرس و احداث بندر خشک!

  پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir): اختصاصی پویاخبر/ وحید حاج سعیدی: ما همیشه خدا فکر می کردیم برای اجرای یک طرح خوب و ماندگار که بتواند اقتصاد یک منطقه را تکان بدهد و در رونق و توسعه اقتصادی یک یا چند منطقه اثر گذار باشد، باید برنامه ریزی کلان و مشتی صورت داد و […]

 

پایگاه خبری تحلیلی پویا خبر (pooyakhabar.ir):

اختصاصی پویاخبر/ وحید حاج سعیدی: ما همیشه خدا فکر می کردیم برای اجرای یک طرح خوب و ماندگار که بتواند اقتصاد یک منطقه را تکان بدهد و در رونق و توسعه اقتصادی یک یا چند منطقه اثر گذار باشد، باید برنامه ریزی کلان و مشتی صورت داد و کلی هم بودجه پای طرح ریخت. غافل از اینکه گاهی اوقات با یک بخشنامه دو خطی اقتصاد یک استان کن فیکون می شود و زندگی مردم به تبع آن از این رو به آن رو می شود. شاهد مثال هم تعیین فرودگاه ایلام به عنوان مرز مجاز هوایی که قرار است به سلامتی اقتصاد منطقه را مثل شکوفه های زرد آلو آباد شکوفا و بارور کند!  اصل خبر به روایت جراید …
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیأت وزیران فرودگاه شهدای ایلام را با توجه به ظرفیت‌های مناسب در حوزه مسافری و پتانسیل لازم برای استمرار فعالیت در آن، به عنوان مرز مجاز هوایی تعیین کرد.
با پیوستن فرودگاه شهدای ایلام به جمع فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، این فرودگاه نقش مؤثری در رونق و توسعه اقتصادی مناطق غرب کشور و بهبود معیشت مردم این مناطق ایفا خواهد کرد.( به نقل از خبرگزاری فارس)
ملاحظه فرمودید که چگونه با یک بخشنامه ساده و چند خطی زمیه توسعه اقتصادی یک منطقه کلید خورد و این در واقع بخشی از همان بوی بهبودی است که عده ای ز اوضاع جهان می شنوند! اما از آنجا که ما به راحتی از طرح های خوب و ماندگار نمی گذریم و تا این طرح را آچار کشی نکنیم و با مهندسی معکوس آن را در سایر بلاد تعمیم ندهیم، ول کن طرح نیستیم چند پیشنهاد سوفسطایی و مدبرانه در راستای این دست طرح های بی جیره و مواجب ارائه می کنیم:
الف) تعیین مرز مجاز دریایی:  حالا که دوستان زحمت کشیدند و مرز مجاز هوایی برای این استان تعیین نمودند، تا دستشان در کار است و هنوز پوشه ها و زونکن ها را بایگانی نکردند، بی زحمت مرز مجاز دریایی را هم تعیین کنند و یک بندر خشک مثل مراوه، پیشگامان، اصفهان و یزد هم در استان افتتاح کنند. البته دوستان گمان نکنند که بندر خشک محلی برای پهلو گرفتن کشتی هایی مثل کشتی یوگی و دوستان است. نه خیر . بندر خشک در واقع پایانه ای ترکیبی در پس کرانه است که به بندری ساحلی متصل است. تجهیزات لازم و کافی بـرای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل ونقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده اند و مشتریان می توانند کالاهایشان را با استفاده از این شیوه های مختلف به آن ارسال کنندو یا از آن تحویل گیرند. البته نگران نبود دریا در استان هم نباشید چون قرار است دریای شمال را به خلیج فارس وصل کنند قطعاً احداث بندر خشک مورد نظر ما اجرایی می شود!
ب) جاری زاگرس: بعد از انتخاب نام با مسمای عروس زاگرس که در تحول اقتصاد منطقه نقش بسزایی داشت پیشنهاد می شود نسبت به نامگذاری سایر اقوام سبب و نسبی کوهستان های منطقه هم اقدام کنیم. مثل جاری زاگرس، خواهر زن زاگرس، خواهر شوهر زاگرس و … با اتخاذ این رویکرد اقتصادی فامیلی قطعاً با شکوفایی چشمگیری در اقتصاد منطقه مواجه خواهیم شد!

 

انتهای پیام/*