علی(ع)؛ اولین شهید محراب حق

محراب مسجد کوفه شاهد است چگونه دست کفر بالا می‌رود و فرق حق را نشانه می گیرد. محراب در سحر غرق در خون است و کفر و شرک با شمشیری در دست، فرق حق را می شکافد و مولود خانه خدا، در مسجد رو به قبله و بر سجاده ای و خونین نشسته است. دلها […]

محراب مسجد کوفه شاهد است چگونه دست کفر بالا می‌رود و فرق حق را نشانه می گیرد. محراب در سحر غرق در خون است و کفر و شرک با شمشیری در دست، فرق حق را می شکافد و مولود خانه خدا، در مسجد رو به قبله و بر سجاده ای و خونین نشسته است. دلها قطره قطره فرو می چکند و چشمها خون گریه می کنند و حتی ستاره ها هم غمگینند و زمین سیاه پوش غمی سرخ است و آه و غم در همه سو جاری می شود….

 

 

اختصاصی پایگاه خبری پویاخبر/سودابه خانی:

محراب مسجد کوفه شاهد است چگونه دست کفر بالا می‌رود و فرق حق را نشانه می گیرد. محراب در سحر غرق در خون است و کفر و شرک با شمشیری در دست، فرق حق را می شکافد و مولود خانه خدا، در مسجد رو به قبله و بر سجاده ای و خونین نشسته است. دلها قطره قطره فرو می چکند و چشمها خون گریه می کنند و حتی ستاره ها هم غمگینند و زمین سیاه پوش غمی سرخ است و آه و غم در همه سو جاری می شود. امشب دل آسمان گرفته و آرامش از همه جا رخت بر بسته و فردا توفان سهمناک حادثه ای تلخ در شهر طنین انداز می شود و دل های مؤمنان را سخت خواهد لرزاند.
علی(ع) در محراب با شمشیر فریب خورده ای بی دین ضربه ای کاری می خورد و به سوی خانه روانه است. دیوارهاى كوفه از غم رنگ پریده اند و زمین زیرپای مولای متقیان شرمسار است که قطره های خونش را در خود فرو می برد. تاریکی شب راه را سخت نموده و خانه بیش از پیش دور شده. علی(ع) توانش بریده و افتان و خیزان در پی یافتن در خانه خود است.
اکنون سحر است و خانه علی(ع)، این شیر خدا و حیدر کرار سراسر ماتم است و ناله های بی امان فرزندانش گوش فلک را کر کرده و دیوارها شاهد در خون غلطیدن یار پیغمبر(ص) هستند. به راستی که  شمع فروزان عمر مبارکش در حال خاموش شدن است. کسی که وجودش حقیقتی بزرگ و به درخشندگی آفتاب نیمروزی و مظهر عدالت و ایمان و بندگی است. در اثبات حقانیتش همان بس که شهادتش در شب های قدر و نزول قرآن بود.
 در روزگاری که دین به علی(ع) و بزرگ منشی و عدالتش نیازمند است، اتاق فکر دشمنان دین خدا و رسولش ترور مرد حق را  طرح ریزی می‌کنند و بر این باورند که می توانند با یک ضربت شمشیر، نور وجود مبارک امامت را خاموش کنند. اینان در فکرند که چگونه جانشین رسول خدا(ص)، آنکه عدالتش زبانزد بود را از سر راه خود بردارند. اگرچه در ظاهر موفقیتی کسب کردند و برای همیشه تاریخ شیعه عزادار شد اما حقانیت مذهب تشیع، دستاوردی گرانبهاست که دشمن ناخواسته به پیروان علی(ع) هدیه کرد. آری!! شهادت این امام همام و همسر باوفایش حضرت فاطمه(س) به عنوان بزرگترین ظلمها و آغازی بر مظلومیت اهل بیت پیامبر خاتم(ص) و مذهب تشیع است که در طول قرن ها همواره وجود داشته و امروز نیز در اقصی نقاط جهان این ظلم و ستم بیداد می کند. اما وعده حق الهی به پیروزی و نصرت فراروی تشیع بوده و هست و انشاء الله با ظهور امام زمان(ع) این جور و ستم از سوی دشمنان دین خدا و مذهب تشیع به پایان خواهد رسید. در این شب های قدر که نگاه آسمانیان به زمین دوخته شده و قرآن کریم بر پیامبر رحمت نازل می گردد، فرصت خوبی است که درک واقعی فضای روحانی و معنوی لیالی قدر در تقویت خودسازی فردی و اجتماعی داشته باشیم و با بهره گیری عالمانه از این فضای معنوی شب‌های قدر که ارزششان از هزار ماه بیشتر است، دنیا و آخرت خود را بیمه کنیم و رستگاری و عاقبت به خیری را برای خود خریدار باشیم.


انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}