روند پیشرفت موشکی و پهبادی ایران به روایت سردار علی بلالی:

فضایی شدن ایده‌ای قابل تحقق برای جهانی شدن ایران است / همه موشک های ایرانی نقطه زن هستند + گزارش تصویری

پویاخبر - مشاور فرمانده هوافضای سپاه گفت: ایران با  برنامه‌های جامعی که در زمینه‌های توسعه فناوری های فضایی، ماهواره ای و موشکی دارد در آینده نزدیک به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد.
سردار بلالی در اختتامیه جشنواره رسانه ای جام امید بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظامی ایران در سال‌های اخیر در زمینه موشکی و پهبادی بوده که مورد تحسین جهانیان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در زمینه تولید موشک هم اکنون به جایگاهی در جهان رسیده‌ایم که همه موشک های تولیدی ایران نقطه زن و بومی کشورمان هستند در این زمینه علاوه بر استفاده از تجربیات کشورهای صاحب فن در این زمینه دانش علمی کشورمان را نیز به کمک این فناوری آورده‌ایم.
سردار قدرت بازدارندگی کشور ما نتیجه توان موشکی و پهبادی دانسته و افزود: در این زمینه با توان موشکی خود توانسته‌ایم آمریکا را از خلیج فارس عقب برانیم.
این فرمانده نظامی در ادامه تصریح کرد: در حوزه تقویت دانش نظامی علاوه بر موشک های دقیق و نقطه زن ساخت پهباد با دقت بسیار و با بُرد بیش از ۳ هزار کیلومتر نیز مورد توجه کشورمان قرار گرفته است و در نتیجه آن هم اکنون یک مجموعه بزرگ از سیستم های پهبادی در کشور داریم که همهٔ دانش آن بومی ایران است.
وی تصریح کرد: در ساخت پهباد با ایده پردازی از پهباد کشورهای متخاصم و دشمن و تکمیل دانش بومی امروزه ایران در جمع سازندگان قدر ساخت پهباد در جهان قرار گرفته است.