مبارزه با گیاه سنبل آبی در تالاب انزلی هم‌چنان ادامه دارد

سنبل آبی یکی از سریع الرشدترین گیاهان شناخته شده است که می‌تواند دریاچه‌ها و حوضچه‌ها را به طور کامل پوشش دهد و باعث نرسیدن نور خورشید به گیاهان آبزی هم‌چنین ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها و از بین رفتن آنها شود.   گل‌های آبی رنگی شبیه گل‌های سنبل پیازی تولید می‌کند. دارای ریشه‌های ارغوانی سیاه آزاد و […]

سنبل آبی یکی از سریع الرشدترین گیاهان شناخته شده است که می‌تواند دریاچه‌ها و حوضچه‌ها را به طور کامل پوشش دهد و باعث نرسیدن نور خورشید به گیاهان آبزی هم‌چنین ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها و از بین رفتن آنها شود.

 

گل‌های آبی رنگی شبیه گل‌های سنبل پیازی تولید می‌کند. دارای ریشه‌های ارغوانی سیاه آزاد و ساقه راست که ۸ تا ۱۵ گل جذاب را بر روی خود دارد. عمدتاً سنبل آبی به رنگ صورتی با شش گلبرگ است و این ویژگی‌ها زیبایی چشمگیری را در این گیاه فراهم کرده است.  
سنبل آبی دومین گونه مهاجمی است که به تالاب‌های استان گیلان وارد شده است و این اکوسیستم‌های ارزشمند را با چالش جدی مواجه کرده است. برای مبارزه با این شیطان زیبای آبی که زندگی برخی جانوران و گیاهان گیلان را تهدید می‌کند، اقدامات مختلفی انجام شده است هم‌چنان ادامه دارد.
«اکبر میغی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی گفت: پیرو ادامه روند مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب بین‌المللی انزلی همکاران اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندرانزلی طی برنامه‌ریزی مشخص به گشت و پایش از مناطق مختلف تالاب اعم از تالاب غرب – شرق و قسمت مرکزی و جنوبی پرداختند.
وی افزود: در این اقدام مقدار قابل ملاحظه‌ای از این گیاه در منطقه تالاب غرب در محدوده روستای سنگاچین شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.
میغی ادامه داد: دغدغه مجموعه محیط‌زیست استان در خصوص وجود این تهدید خاموش در عرصه غیر قابل اغماض است و باید با ادامه برنامه مدون مبارزه با این گیاه مهاجم را ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: بدیهی است با دستورات اکید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان این‌گونه مبارزه با سنبل آبی با جدیت  ادامه خواهد داشت./ایسنا

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}