وزیر اطلاعات: تردد زائران در اربعین ۹۶ در آرامش و امنیت انجام می شود

وزیر اطلاعات گفت: امسال روند تردد زائران اربعین تفاوت بسیار محسوسی داشته و در بازدید از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران حرکت زائران پر حجم اما روان است و در آرامش و امنیت بسیار مطلوبی جریان دارد.     حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جریان بازدید از مرز مهران اظهار کرد: شمار زیادی […]

وزیر اطلاعات گفت: امسال روند تردد زائران اربعین تفاوت بسیار محسوسی داشته و در بازدید از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران حرکت زائران پر حجم اما روان است و در آرامش و امنیت بسیار مطلوبی جریان دارد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جریان بازدید از مرز مهران اظهار کرد: شمار زیادی از زائران سال گذشته که فاقد ویزا و مدارک قانونی برای عزیمت به عتبات عالیات بودند در مرزها تجمع کردند ولی خوشبختانه این مشکل امسال بسیار کمتر بوده است.
وی ادامه داد: عمده زایرانی که امسال برای زیارت عتبات عالیات در اربعین به مرزها مراجعه کرده دارای مدارک قانونی بوده که این مساله موجب روان شدن تردد زائران شده است.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: خوشبختانه با تعامل انجام گرفته با مسوولان کشور عراق شرایط سهولت تردد زائران در عراق نیز فراهم و براحتی در حال انجام است.
حجت الاسلام علوی اظهار کرد: اربعین سال گذشته وضعیت تردد زائران نگران کننده بود بطوریکه دههاهزار نفر در مرزها با تجمع موجب نگرانی مسوولان و پیش بینی حادثه ای نظیر منا را در اذهان متبلور می ساختند.
مرز بین المللی مهران در ۱۰۵ کیلومتری مرکز استان ایلام محور کانونی تردد زائران عتبات عالیات عراق در روزهای اخیر با حضور و گذر گسترده زائران همراه شده است.
از ابتدای ماه صفر تاکنون ۹۵۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده اند و ۱۱۵ هزار نفر نیز طی این مدت پس از زیارت عتبات عالیات عراق به کشور بازگشته اند./ایرنا

 

×××

 

 انتهای پیام/*

 {loadmodule mod_banners,عضویت در تلگرام}

 

×××

با تنها کانال خبری #هفته_نامه_ندای_زاگرس در تلگرام به روز باشید:

@nedayezagros

به اینستا گرام ندای زاگرس بپیوندید

https://instagram.com/_u/nedaye.zagros