امام جمعه ایلام:

پیام رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا، جغرافیای سیاسی مقاومت را تغییر داد

ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا، جغرافیای سیاسی مقاومت را تغییر داد، گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر را تغییر داد و امروز راهش ادامه دارد و آثار آنرا در دنیا می بینیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ” اله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به سومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا، اشاره و اظهار کرد: این نامه از سنخ دعوت انبیاء برای هدایت بشر است که ادبیات، محتوای عالی و فاخری دارد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، امروز یک حرکت در مقیاس جهانی آغاز شده و رهبر معظم انقلاب، نقش هدایت آن را برعهده گرفته و راه درست را به آنها نشان می دهد و فراتر از کشورها و جهان اسلام نقش آفرینی می کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه، آنها را به وحدت و همدلی، اسلام و مفاهیم متعالی قرآن دعوت می کند، این پیام رهبری انقلاب اسلامی جغرافیای سیاسی جدیدی را در دنیا ترسیم می کند و جبهه مقاومت را به فراتر از آنچه تصور می شود گسترش می دهد، امروز جبهه مقاومت محدود به کشورهای اسلامی و همسایه ها رژیم صهیونیستی نیست، این پیام چهره واقعی آمریکا و صهیونیست ها را آشکار و مظلومیت مردم فلسطین را معرفی و تبیین می کند.

امام جمعه ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خدمت، اظهار کرد: شهدا از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون، جان خود را برای تعالی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کرده اند و همه باید قدر شهدا را بدانیم و راهشان را ادامه دهیم.

 

 

 

مبداء انقلاب اسلامی نشأت گرفته از محرم، عاشورای حسینی و ایثار و شهادت است

وی با بیان اینکه روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای تاریخی در انقلاب اسلامی است، افزود: امام راحل نقش بزرگی در قرن حاضر ایفا کرد، رسالت پیامبران را تحقق بخشید و پیامبرگونه انسان ها را از ظلم، جهل و نادانی به خدا، عدالت و دانش دعوت و بین دین و دنیا، ماده و معنویت پیوند جدیدی ایجاد کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) ایران را از بردگی آمریکا و نظام سلطه رها کرد، به ملت ایران هویت بخشید و از ذلتی که آمریکایی ها بر کشور مسلط بودند نجات داد، امام راحل ملت ایران را از اینکه کفار سرنوشت آنان را تعیین کرده و حتی شاهنشاه ایران، در برابر آنان ذلیل باشد، به عزت و اقتدار در برابر نظام سلطه رساند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مبداء انقلاب اسلامی نشأت گرفته از محرم، عاشورای حسینی و ایثار و شهادت بوده است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در کشور تاثیرگذار شد بلکه در دنیا دین و اسلام را احیا کرد و آثار آن را امروز در دنیا می بینیم، امام راحل با نفس مسیحایی خود مردم را با خود همراه کرد، مردم به صحنه آمدند و تا کنون هم در این مسیر جانانه ایستاده اند.

وی به رحلت امام راحل در ۱۴ خرداد اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل با انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر را تغییر داد و امروز راهش ادامه دارد و آثار آنرا در دنیا می بینیم و مردم ایران اسلامی در تشییع پیکر پاک ایشان، با جمعیت چندمیلیونی حماسه ای خلق کردند که دنیا را تحت تاثیر قرار داد و امروز با رهبری شایسته ترین فردی که می توانست خط، تفکر و راه امام را ادامه دهد، انقلاب اسلامی پرشتاب تر از گذشته در دنیا پیش می رود.

 

 

 

مجلس قوی با تدوین قوانین مشکل گشا کشور را بر ریل توسعه قرار می دهد

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تشکیل مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری در موعد مقرر، ابراز کرد: برای نمایندگان مردم در هر ۲ مجلس آرزوی موفقیت داریم و امید است که در راستای تحقق عدالت، امیدبخشی در جامعه و عمل به راهبردهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نقش زیرساختی بی بدیلی در کشور دارد و به گفته امام راحل در رأس امور است، افزود: مجلس می تواند وضعیت موجود را برای رسیدن به نقطه مطلوب تغییر دهد و اگر مجلس به خوبی عمل کند، مسیری ترسیم خواهد شد که بودجه ها و اعتبارات در این مسیر ریل گذاری شده قرار گیرد.

وی گفت: مسیر خودباوری، عزت ملی، استقلال کشور، اعتماد به توان داخلی، عدالت اجتماعی، جهش تولید، گشایش اقتصادی و رفاه مردم، پیشرفت علم و فناوری در مجلس شورای اسلامی ریل گذاری می شود و دولت در مسیر ریل گذاری شده حرکت می کند، مجلس قوی، مجلسی است که قوی ترین قوانین مشکل گشای جامعه را تدوین و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز فصل جدید از تاریخ در جهان رقم می خورد، افزود: امروز دانشجویان و اساتید در دانشگاه های آمریکا و اروپا، آگاه و در برابر شرایط حاکم بر جهان معترض شده اند و شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند، این دانشجویان تشنه قوانینی هستند که بتواند خلاء موجود در دنیایی که مملو از ظلم، استبداد و بی عدالتی است را پُر کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس شریعت متناسب با شرایط امروز جامعه قوانینی تصویب کند که مشکل گشای جامعه کنونی بوده و پاسخ به نیازهای امیدوار جامعه جهانی باشد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آغاز کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: این پیام شاخص و چراغ راهی برای ارزیابی مجلس و نمایندگان است، ایشان در این پیام تاکید کردند که مجلس همواره آرام بخش، امیدآفرین، برانگیزاننده همت ها و دعوت کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جهاد شبانه روزی، اخلاص، کار برای خدا را در پیش بگیرند که عامل موفقیت و محبوبیت نمایندگان خواهد شد، چرا که خداوند متعال می فرماید کسانی که در راه خدا تلاش کنند خداوند آنها را در مسیر خود هدایت خواهد کرد.

 

 

 

 

مسئولان و مردم برای حفاظت از محیط زیست و مراتع به وظایف خود عمل کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به روز محیط زیست اشاره کرد و گفت: هوایی که در آن تنفس می کنیم، منابع آب و خاک، مراتع و جنگل‌ها متعلق به همه است و محیط زندگی تشکیل می دهند که لازم است که قدر آنها را بدانیم و مراقب محیط زندگی خود باشیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه شعار جهانی امسال روز محیط زیست، احیای زمین، بیابان زدایی و مقاوم سازی در برابر خشکسالی است، افزود: مسئولان باید در این زمینه، وظایف خود را انجام دهند و تک تک افراد جامعه نیز متناسب با توان خود برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.

وی با اشاره به طبیعت زیبا و بکر استان ایلام، ابراز کرد: برخی افراد و دامداران، با تیشه یا اره درخت جوان بلوط را به خاطر استفاده از برگ آن قطع می کنند که خیلی بی انصافی است، مسئولان مرتبط باید افرادی که این کار را انجام می دهند توجیه کنند، امسال مشکل علوفه نداریم و طبیعت غنی از علوفه است، افراد فرصت طلب در این حوزه از ضعف مدیریت مسئولان مربوطه سوءاستفاده می کنند و اگر چنانچه قانون اجرا شود کسی به خودش اجازه نمی دهد چنین آسیبی به طبیعت برساند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ضرورت حفظ مراتع و کشتزارها، گفت: متاسفانه تا کنون چند بار آتش سوزی مراتع استان روی داده است، امیدواریم همه مردم تلاش کنند این حوادث اتفاق نیافتد و اگر خدای ناخواسته در نقطه ای از استان روی داد، اطفای حریق به سرعت انجام شود.

 

 

 

 

موجرها هوای مستأجرها را داشته باشند

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان و افراد در جامعه مستاجر هستند، تصریح کرد: مستاجران به طور معمول از اقشار کم درآمد جامعه هستند که توان ساخت منزل ندارند و اجاره مسکن خیلی افزایش رفته است که مسئولان مربوطه باید کنترل لازم را در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: البته برخی از موجرها هستند که همکاری لازم را مستاجرها دارند، اجاره را افزایش نداده و با اخوت اسلامی با مستاجر خود برخورد می کنند که جای قدردانی از آنها وجود دارد، نگاهمان این باشد اگر تخفیفی دادیم و سخت گیری نکردیم روزی دست خداست و خداوند متعال هم جبران می کند./ایرنا