پیشرفت ۷۴ درصدی طرح جهاد آبرسانی به مناطق کم آب کشور + گزارش تصویری

پویاروز - تور رسانه ای بازدید از پروژه جهاد آبرسانی به سه روستای جوب دراز میرزابیگی شامل، روستای "چشمه خزانه، سراب کارزان و قنات آباد " از توابع شهرستان سیروان با حضور، خبرنگاران، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان در این بازدید گفت: پروژه های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

امیر باقی گفت: طرح عظیم ملی جهاد آبرسانی توسط دولت سیزدهم در کشور از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز و این طرح در قالب ۲ فاز در استان اجرا می شود که در فاز اول شاهد پیشرفت ۷۴ درصدی آن در استان ایلام به عنوان استان پیشرو در اجرای این پروژه ملی هستیم.

وی در ادامه پروژه آبرسانی به سه روستای جوب دراز میرزابیگی از توابع سیروان را شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آبرسانی به عمق ۸٠ متر برشمرد و خاطرنشان ساخت : با افتتاح این پروژه ، بیش از ۵۰۰ خانوار از نعمت آب اشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: تا کنون ۵۳ روستای استان از طرح جهاد آبرسانی بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی در سطح ۴۵ روستای این استان در جریان است.

باقی افزود: این طرح شامل ۲۴۹ کیلومتر خطوط انتقال، ۴۳۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۷ مخزن به حجم ۱۲ هزار و ۵۵۰ متر مکعب آب است.

معاون شرکت آبفای ایلام، مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو این پروژه را وجود معارضین اجتماعی و اداری (راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و میراث فرهنگی و …) بیان کرد و گفت: روند اجرایی این پروژه در برخی مناطق روستایی استان به کندی اجرا می شود و وجود معارضان تبدیل به معضلی برای روند انجام برخی پروژه ها تبدیل شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز در جریان این بازدید گفت: این تور به منظور آشنایی خبرنگاران با پروژه جهاد ابرسانی ، روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه برگزار شده است.

اکبر حیدری افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه پروژه جهادآبرسانی، در نظر داشتیم خبرنگاران و رسانه ها و به تبع آن افکار عمومی از پیشرفت فیزیکی این پروژه ها و تاثیری که در روستاها داشته و خواهد داشت،آگاه شوند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب از هم استانی های عزیز خواهشمندیم با صرفه جویی و مدیریت بهینه آب شرکت آبفا را همراهی نمایند.