تهران- یک سال پس از شهادت سید حسن نصرالله، فضای سیاسی و اجتماعی منطقه بار دیگر تحت تأثیر یاد و خاطره او قرار گرفته و شهادت وی به سرعت به نقطهای برای انسجام بیشتر جریانهای ضد اشغالگری و تجدید عهد با آرمانهای مقاومت تبدیل شده است.
تهران- در ادامه سیاستهای خصمانه واشنگتن و متحدان اروپاییاش علیه جمهوری اسلامی ایران، قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین برای جلوگیری از بازگشت تحریمهای سازمان ملل در شورای امنیت رأی نیاورد و روند موسوم به «پسگشت» (اسنپبک) وارد مرحله نهایی شد و غرب با این اقدام، بار دیگر مسیر تقابل را به جای دیپلماسی برگزید.
مسکو- معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با ابراز رضایت از نتایج سفر به روسیه، آن را «به موقع»، سازنده و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: بهرهگیری از فرصتهای فراهم شده در این سفر سبب شد که طرحهای آینده همکاری دو کشور را با سرعت و سهولت بیشتری جلو ببریم.
تهران- بسیاری از سران، مقامات و هیاتهای دیپلماتیک حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اعتراض به سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر تحت تعقیب رژیم صهیونیستی، سالن این مجمع را ترک کردند.
مسکو- موافقتنامه اجرایی ساخت و احداث چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل سوم و پیشرفته به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سیریک هرمزگان بین شرکت ایران هرمز و شرکت پروژه روس اتم امضا شد.
مسکو- معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در مجمع جهانی اتم تأکید کرد: برنامه هستهای ایران کاملا شفاف است و از آن عقبنشینی نخواهیم کرد.
مسکو- رئیسجمهور روسیه با اشاره به رشد فزاینده تقاضا برای انرژی اتمی در کشورهای جنوب و شرق جهان گفت: ما بدون قید و شرط از تمایل به توسعه و استفاده از این انرژی برای اهداف صلحآمیز حمایت میکنیم.
تهران- دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات اخیر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که مسکو تسلیحاتی در اختیار دارد که در صورت استفاده از آنها، پناه گرفتن در پناهگاهها فایدهای ندارد و باعث محافظت از کسی نخواهد شد.
لندن- رئیس شورای اروپا پس از دیدار با مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، تصریح کرد که تداوم گفت وگوها با ایران برای حل مسائل مورد اختلاف ضروری است.
تهران- رسانههای انگلیسیزبان، سخنرانی رئیسجمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل را به طور گسترده بازتاب داده و از زبان «مسعود پزشکیان» نوشتند که ایران هیچ قصدی برای تولید تسلیحات هستهای ندارد و همزمان شریکی قابل اتکاست.