مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

 

ایلام - پویاخبر - نصرت الله حیدری استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی/کرونا این روزها در ایران وجهان جولان می دهد و هر روز قربانی می گیرد.به نظر می رسد دایره انتشار آن بیشتر شده و ویروس به مرحله وحشی رسیده باشد.دامنه مبتلایان هر روز افزون تر گشته و تعداد قربانیان تصاعدی رو به افزایش است.

بنا به اظهارات مقامات سازمان بهداشت جهانی تا کنون بیش از ۴۰ملیون از افراد جهان به این ویروس مبتلا و بیش از یک ملیون نفر هم جان خود را از دست داده اند.در ایران کل کشور در مرحله خطر و وضعیت قرمز است.کرونا تا الان ۵۸۸هزار نفرایرانی را مبتلا کرده است و موجب از دست رفتن جان بیش از ۳۳ هزار نفر از هموطنان عزیزمان شده است!شرایط،بسیار سخت ونگران کننده است اما باید ایستاد و مقاومت کرد.نباید تسلیم این ویروس منحوس شد!. راستی در این شرایط سخت کرونایی چه باید کرد؟ مقاومت ومدیریت آن یا تسلیم و شاهد مرگ عزیزانمان بودن؟!

آنچه در شرایط کنونی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا باید انجام داد،تقویت انسجام سیاسی-احتماعی در جامعه وتمرکز حاکمیت بر مهار و کنترل این ویروس وکاهش عواقب اقتصادی،سیاسی واجتماعی آن است.تجربه موفق کشورهای پیشرو در این امر ،خاصه چین موید این امر است ،یعنی در کنار اجرایی و عملیاتی شدن سیاستها و برنامه ریزی های دولت،همراهی مردم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و هر برنامه وتحولی با شکست مواجه می شود.سرمایه و همراهی مردمی در تبعیت واجرایی کردن دستور العمل ها، رمز موفقیت وعبور از فضا وموقعیت کرونایی کنونی است.

 مردم ما باید بدانند ،اگر نتوانیم از این بحران ،به سرعت عبور کنیم باید منتظر پیامدهای ویرانگر این ویروس مصیبت بار در جامعه باشیم. یعنی در کنار مصائب اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی و درمانی ,هر روز شاهد مرگ عزیزانمان در سراسر کشورمان باشیم. به عبارتی هر روز شاهد هستیم خانواده‌ای، پدران و مادران وعزیزانان خود را از دست می دهند.هر روز به تعداد کودکان یتیم،مادران عزیز از دست داده،زنان شوهر از دست داده،پدران فرزند از دست داده ،....افزوده می شود.


چرا این زنجیره مرگ را متوقف نمی نکنیم!

ما قادریم این مهم را با همدلی یکدیگر به انجام برسانیم.فردا خیلی دیر است از همین لحظه احساس مسئولیت اجتماعی کنیم واین ارابه ویرانگر مرگ را با کمک هم متوقف سازیم.

بیاید همه با هم پروتکل های مقابله با کرونا را رعایت کنیم.ما نباید تسلیم کرونا شویم.تسلیم کرونا شدن یعنی مرگ و ویرانی،یعنی مرگ عزیزانمان ، یعنی نابودی تمدن ایرانی.

بیاید با اقدامات ساده خود یعنی #ماسک زدن#رعایت فاصله اجتماعی#شستن مرتب دست با آب و صابون و در نهایت#عدم خروج از منزل مگر در شرایط ضروری در برابر این ویروس ویرانگر قرن سنگر بگیریم.این یعنی حفظ و صیانت از تمدن

ایرانی. ایرانی می تواند وتجربه تاریخی نشان داده است ما در سایه وحدت و انسجام داخلی بر بزرگترین بحران ها غلبه پیدا کرده ایم.

در پایان ضمن سپاس از کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با این ویروس خطرناک قرار دارند ،یاد شهدای خدمت را گرامی داشته و امیدوارم با اتحاد و همدلی این عزیزان را در این جبهه یاور باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group