مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

 


پویاخبر - اسلام انصاری‌فر/پسربچه ی جستجوگر عصر اینترنت و دنیای دانستنی ها، هنگامی که پرسشگرانه با کتاب و روزنامه ای در دست، دست در دست پدر، به دنبال جواب ابهامات کودکانه اش می گردد و چند سال بعدش نویسندگی را آغاز می کند و دست به گردآوری اطلاعات جغرافیایی کشورهای جهان‌ می زند؛ یک " امیررضا بهرامی " می شود که اکنون در ۱۱سالگی اش، دست به قلم، دوست دارد از همه چیز و همه جا به خصوص در زمینه حیوانات و گیاهان سر در بیاورد و اطلاعاتش را بر سپیدی کاغذ بنویسد تا هم سن و سال هایش هم بخوانند و میزان اطلاعاتشان بالا برود.


" امیررضا" در کلاس ششم دبستان ستارگان زاگرس شهر ایلام درس می خواند و مدرسه فوتبال هم می رود.


او هم فوتبالیست و هم یک دونده خوب هست.


در فوتبال مدتی در باشگاه عقاب ایلام تمرین کرده و حالا در باشگاه سپاهان تمرین می کند که البته بر طبق گفته های پدرش، به خاطر وضعیت کرونا و این که امسال آزمون تیزهوشان را در پیش دارد، از چند ماه قبل در تمرینات شرکت نکرده است.


عضو تیم فوتبال مدرسه هم هست و دو هم مقام اول مدرسه را هم به دست آورده اند.


این نوجوان خلاق و باهوش، علاقه ی خاصی به طراحی به خصوص طراحی لوگوی باشگاههای فوتبال دنیا دارد و لوگوی اکثرا آنها را هم کشیده است.


"امیررضا" که کلکسیون علاقمندی هایش یکی و دو تا نیست، درحال تهیه کردن کلکسیون پول کشورهاست و پول حدود ۲۰ کشور را تهیه کرده است.


معلم درس فارسی اش خیلی از " امیررضا" به لحاظ اخلاق و فن نویسندگی و بیانش رضایت دارد.


مطالعه او بیشتر در زمینه های ورزشی و علمی است و اگر به عنوان مثال در یک کنفرانس راجع به یک کشور یا تیم ورزشی یا موضوع خاصی شرکت کند، به راحتی و بدون استرس به بیان‌ سخن می پردازد.


به گفته ی پدرش، او از سه سالگی به کتاب و روزنامه علاقمند شد و از ۵سالگی هم علاقه اش با گوش دادن به حرفهای پدر هنگام خواندن کتاب و روزنامه بیشتر شد.


با ورود به مدرسه، خودش شروع به خواندن کتاب داستان کرد و این آغاز راهی بود تا او بیشتر از پیش به کتاب و نوشتن علاقمند شود.


" امیررضا " از دوسال پیش که نوشتن را شروع کرده، یک مجموعه از اطلاعات جغرافیای کشورهای جهان را گردآوری کرده است.


وقتی از پدرش می پرسم که چطور شد که امیررضا به جغرافی علاقه بیشتری دارد، گفت که همه چیز برای اولین بار از یک "کره جغرافی" شروع شد؛ روزی که او را به مغازه اسباب بازی فروشی بردم و او "کره جغرافی زمین" را انتخاب کرد.


" امیررضا " همیشه به دنبال کسب اطلاعات عمومی است و در مورد مردمان هر کشور اطلاعات بسیاری به دست آورده است.

 

* " امیررضا بهرامی" یکی از آینده سازان مملکت به ویژه استان ایلام است که باید مورد توجه مسئولین مربوطه به خصوص آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان که همواره در زمینه استعدادیابی و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان خلاق و هنرمند موفق عمل کرده اند، قرار بگیرد.


این نوجوان خوش آتیه از جمله ی سرمایه های ارزشمندی هست که باید بیشتر از پیش دیده و به او بها داده شود تا بر روی ریل موفقیت و پیشرفت قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group