مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

 

تهران- رئیس خانه احزاب گفت: نهادهایی چون مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها، نمونه‌ای از تبلور اراده مردم است که در انتخابات تجلی پیدا می‌کند.

منوچهر متکی روز شنبه «آسیب‌شناسی انتخابات اخیر» در وزارت کشور، گفت: مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها، نمونه‌ای از تبلور مردم است که در انتخابات تجلی پیدا می‌کند.

رئیس خانه احزاب ایران اضافه کرد: اگرچه در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غربی تراز خوبی را حفظ کرده، اما از سپیده دم انقلاب، دو انتخابات اخیر تراز در مقایسه با تراز بالای جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست.

متکی افزود: بنابراین دوستان ما در خانه احزاب فکر کردند برگزاری نشستی برای هم‌اندیشی در آسیب‌شناسی با هدف تولید نشاط، تولید حضور باشکوه و مشارکت بالا، می‌تواند مفید باشد.

وی یادآور شد: اولین نکته موثر در مشارکت مردم در انتخابات، عملکرد دولت‌ها است. در جاهایی که دولتها خوب عمل کرده اند نرخ مشارکت به ۸۵ درصد هم رسیده است. بنابراین لطمه به باور عمومی روی مشارکت مردم تاثیر می‌گذارد.

رئیس خانه احزاب ایران اضافه کرد: عملکرد مجلس هم در مشارکت مردم به عنوان یک عامل موثر است. تعدد داوطلبان و حضور احزاب مختلف در انتخابات هم می‌تواند مشارکت در انتخابات را بالا ببرد. مردم باید بدانند که بر اساس سلیقه و تیپ آنها، افرادی در انتخابات حضور دارند.

متکی تأکید کرد: احزاب هم نقش مهمی در انتخابات دارند. در شرایطی که دشمن در پی تزریق ناامیدی است احزاب می‌توانند با تشویق مردم، امید را بالا ببرند.

 

انتخابات حلقه وصل افکار مردم و حاکمیت است

در ادامه این نشست، مهدی عرب‌ صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی که به عنوان نماینده فراکسیون اصولگرایان سخنرانی می‌کرد، گفت: انتخابات حلقه وصل افکار مردم و حاکمیت است. اگر در این حلقه شکافی ایجاد شود، احزاب باید آن را درمان کرده و از ایجاد آن جلوگیری کنند. لذا اهمیت احزاب واضح است.

وی اضافه کرد: ما در این مسیر ناچار به گفت‌وگو هستیم. اما هرگز نباید همسویی خود با نظام را فراموش کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: کاهش سرمایه اجتماعی موضوعی است که در انتخابات درگیر آن خواهیم شد. لذا فرصتی است که از همه احزاب بخواهیم با صدور بیانیه جهت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به افزایش سرمایه اجتماعی کمک کنند.

عرب صادق با بیان اینکه اخلاق اجتماعی و تقوای سیاسی را باید در پیش گرفت، گفت: خواهش ما این است که جای صالح و ناصالح را عوض نکنیم و پای عناصر ناسالم و ناکارآمد را به بدنه نظام وارد نکنیم و تبلیغات اشرافی گری و باندبازی را کنار بگذاریم تا آسیبی به سرمایه اجتماعی نظام وارد نکند.

همایش خانه احزاب ایران با عنوان «آسیب‌شناسی انتخابات اخیر» با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران، محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور، عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ‌و دبیران کل احزاب در وزارت کشور برگزار شد.

در همایش امروز که به همت خانه احزاب ایران و با حضور نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی در وزارت کشور برگزار شد، نمایندگان سه گروه سیاسی اصلاح طلبان، مستقلین و اصولگرایان به بیان دیدگاههای خود درباره راههای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پرداختند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group