پویاخبر - تهران - رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت: به تأسی از شهدای جنگ ۱۲ روزه، تا پای جان برای پیروزی نهایی ایران عزیز ایستادهایم.
پویاخبر - تهران- رئیسجمهور با اشاره به مذاکرات اخیر میان تهران و واشنگتن، گفت: آمادگی داریم به جهان اطمینان دهیم که به دنبال سلاح هستهای نیستیم، ایران به دنبال ناآرامی در منطقه نیست، این رژیم صهیونیستی است که از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن جنگ و ناآرامی استفاده میکند.
پویاخبر - تهران- میانجیگری ایران و آمریکا در یکی از بحرانیترین پروندههای نیمقرن اخیر، برای پاکستان و ژنرال عاصم منیر، آزمونی دشوار است اما سربلندی در این آزمون میتواند همان پیامی باشد که اسلامآباد در پی ارسال آن به جهان است؛ ترسیم تصویری جدید از قدرتی مصلح و در پی آن ارتقای جایگاه بینالمللی.
پویاخبر - تهران- وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایران از حق غنیسازی اورانیوم برای مقاصد صلحآمیز برخوردار است.
پویاخبر - تهران- ایالات متحده دهههاست که از خود تصویر یک قدرت جهانی شکستناپذیر را ترویج داده که قادر است کشورها را بازآرایی، حکومتها را سرنگون و واقعیتهای سیاسی را از طریق نیروی نظامی تحمیل کند. با این حال، جنگ با ایران احتمالا در نهایت بهعنوان لحظه فروپاشی غایی این توهم در یادها ثبت خواهد شد.
پویاخبر - تهران- معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه زمان نباید ما را به هیچ مضیقهای بیندازد، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر خارجه در مصاحبه و موضع گیری اخیر خود اعلام کردند که آنچه که منصفانه و عملیاتی بوده، در چارچوب حقوق ملت ایران به طرف مقابل پیشنهاد شده است.
پویاخبر - تهران- اعلام منطق جنگ و مذاکره ایران از زبان رئیس هیات مذاکراتی، مانیفست تهران در جنگ ۴۰ روزه و مذاکرات آتشبس است که به نظر میرسد بر مبنای واقعیات موجود از یکسو و اصول غیر قابل عبور جمهوری اسلامی ایران، از سوی دیگر بنا شده است.
پویاخبر - واشنگتن- «دنیل لازار» تحلیلگر مسائل بین المللی و نویسنده آمریکایی، گفت: اعمال محاصره دریایی از سوی ایالات متحده آمریکا آشکارا قوانین بینالمللی را نقض میکند.
پویاخبر - تهران- وزیر امور خارجه عبور و مرور تمامی کشتیهای تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتشبس را بهطور کامل آزاد اعلام کرد.
پویاخبر - تهران- «به نظر من رسیدن به توافق بهترین گزینه است» این گزاره تکراری در بسیاری از اظهارات پراکنده رئیسجمهور آمریکا بیش از آنکه نشانهای مثبت از رئیسجمهور کشوری باشد که خود را ابرقدرت میداند؛ حکایت از چرخه تسلسلی دارد که ترامپ از سال ۲۰۱۶ در آن گرفتار است و تنها راه خروج از آن ساخت اعتماد و احترامی واقعی به ایران و پروسه دیپلماسی است.