مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت





سبزوار- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با هدف افزایش تولید ماهیان خاویاری، از محل اعتبارات دولتی ۴۰ میلیارد ریال در شهرک مجتمع پرورش ماهیان خاویاری این شهرستان سرمایه گذاری شده است.



علی اصغر امانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری در سبزوار با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری سبزوار در قالب سه سایت در ۳۰ کیلومتری شرق این شهرستان در حال ساخت است که تاکنون امور زیربنایی این مجتمع در ۲ بخش شبکه برق رسانی و انتقال آب رودخانه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به وجود ۶۳۰ منبع چاه کشاورزی در شهرستان سبزوار گفت: در حال حاضر تنها یک چهارم این چاهها در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی و خاویاری فعال است که در صورت افزایش این مقدار به ۵۰ درصد، میزان تولیدات آبزی پروری این منطقه به ۶ هزار تن در سال افزایش می یابد.

امانیان با اشاره به مهمترین فعالیت های واحد شیلات شهرستان سبزوار افزود: ساخت نخستین کارخانه خوراک آماده آبزیان به روش اکستروژن با ظرفیت ۱۰ هزار تن و دریافت مجوز زیست محیطی پرورش ماهی تیلاپیا از کمیسیون ماده ۱۱ هوای پاک  برخی از این موارد است.

شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را اختیار داشته است.

سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری نیز در خراسان رضوی پیشگام است و هم‌اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است که  علاوه بر استحصال ۴۵ کیلوگرم تخم خاویار، هشت هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری نیز در مزارع  پرورش ماهی این شهرستان طی سال جاری تولید شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

 

***

#من_ماسک_می_زنم



***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

 

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

 

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

 

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group