مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

مهاباد -  فرمانده تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در پیرانشهر گفت: رزمایش سه روزه‌ای با عنوان «الگوی گردان» با حضور نیروهای رزمی در منطقه پسوه پیرانشهر در حال برگزاری است.

سرهنگ حمید فیروزجایی روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رزمایش روز گذشته (شنبه) در این منطقه شروع شد و امروز و فردا هم به منظور ارزیابی توان رزمی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های این تیب برگزار می‌شود.

وی افزود: نیروهای حاضر در این رزمایش از ادوات جنگی سازمانی و سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین در راستای اهداف رزمایش استفاده و توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در پیرانشهر گفت: در رزمایش «الگوی گردان» نیروهای حاضر در میدان عملیات‌هایی از قبیل هِلی‌بُرن، تاخت شبانه، رزمی بالگردها، کنترل جاده‌های مواصلاتی، تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی و جنگ شهری انجام می‌دهند.

قرارگاه منطقه‌ای‌ شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری رزمایش در منطقه شمال‌غرب و توسط رزمایش تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی در منطقه عمومی پسوه و پیرانشهر خبر داده بود.

تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر یا تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی از تیپ‌های پیاده‌نظام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و زیرمجموعه لشکر ۶۴ پیاده ارومیه است، که پادگان و ستاد فرماندهی آن در شهر پیرانشهر، استان آذربایجان غربی مستقر است.

تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر در طول جنگ تحمیلی از یگان‌های عمل‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و تحت امر لشکر ۶۴ پیاده ارومیه بود.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group