مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 


تهران - روسای سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای درگذشت «ضیاءالدین دری» کارگردان سینما و تلویزیون را تسلیت گفتند.

محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در پیام تسلیت خود آورده است: خبر درگذشت مرحوم مغفور، سید ضیاالدین دری، کارگردان خوش قریحه، با ذوق و هنرمند سینما و تلویزیون ایران موجب اندوه و تالم شد.
حیدریان در پیام خود افزوده است: ضمن ابراز تسلیت، تعزیت و همدردی با خانواده محترم و همکارانشان، از درگاه خداوند متعال، علو درجات و آرامش ابدی را برای ایشان مسئلت می نمایم.

** پیام تسلیت رئیس صدا و سیما
«علی عسکری» رئیس صدا و سیما نیز در پیام تسلیتی نوشت: درگذشت کارگردان پیشکسوت و متعهد سینما و تلویزیون و خالق مجموعه های ماندگار تلویزیونی 'کیف انگلیسی' و 'کلاه پهلوی' جناب آقای سید ضیاءالدین دُری را به خانواده بزرگ صدا و سیما تسلیت عرض می کنم.
این پیام حاکی است: «آقای دُری با ساخت این مجموعه های تاریخی و مؤثر، نقشی ویژه در معرفی تاریخ انقلابی این مرز و بوم ایفا کرده است که گذشت زمان ارزش آن را نمایان تر خواهد کرد. از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»
سید ضیاءالدین دری امروز (جمعه) در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.
دری (زادهٔ 29 تیر 1332 - تهران) کارگردانی مجموعه های تاریخی مثل کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و کمند خاطرات را برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود.
وی فیلمهای سینمایی دبورا، سینما سینماست، عشق ممنوع و باد و شقایق را نیز در کارنامه فیلمسازی خود دارد./ایرنا

 

 

×××

 

 انتهای پیام/*

 

ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات:  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 

 



 

عضویت در تلگرام

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group