ایلام- آمار سه ماهه نخست سال نشان میدهد ۵۰.۷ درصد شاغلان ایلام در بخش خدمات، ۳۲.۳ درصد در صنعت و ۱۷ درصد در کشاورزی فعالیت دارند.
ایلام -مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت که در نیمه نخست امسال، ۱۶ روستای استان با ایجاد ۱۰ سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود، به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده و بیش از سه هزار نفر از اهالی این مناطق از خدمات نوین ارتباطی بهرهمند شدند.
تهران- رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ورود گوشت آلوده از مغولستان را تکذیب کرد و گفت: هیچ محمولهای با این وضعیت وارد کشور نشده است.
ایلام -پیشبینیهای فصلی هواشناسی نشان میدهد که پس از پاییزی کمبارش، زمستان امسال در استان ایلام با بارشهای مناسب همراه خواهد بود؛ فرصتی که برای تقویت منابع آبی و اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری ارزشمند است.
تهران - فرزندان ما هر روز در دنیایی پر از اطلاعات و شبکههای اجتماعی بزرگ میشوند. بدون آموزش مهارتهای اساسی زندگی ، آنها نه تنها فرصت رشد واقعی را از دست میدهند، بلکه در معرض آسیبهای روانی و اجتماعی قرار میگیرند.
ایلام- برداشت بیش از پنجهزار تن برنج سفید از یکهزار و ۵۰۰ هکتار شالیزارهای شهرستان سیروان استان ایلام همزمان با فرارسیدن فصل پاییز آغاز شد؛ محصولی با عطر و کیفیت ممتاز که در بازارهای داخلی مشتریان فراوان دارد.
ایلام -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: این استان با ثبت رشد ۲۷.۸ درصدی جذب گردشگر در پنج ماه نخست سال جاری، رتبه نخست کشور را کسب کرده و در همین بازه زمانی پنج هزار و ۵۷۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی رسمی استان اقامت داشتهاند.
دزفول – میشود صدای چکاچک شمشیرها را شنید، گویی نگهبانان خاموش از دل دیوارهای خشتی و سنگی قلعه فرانسویهای شوش برخاسته و به صف ایستادهاند. زنگی که امروز بر فراز این قلعه تاریخی طنینانداز شد، نه تنها نماد آغاز فصل تازه گردشگری، بلکه پژواکی از هزاران سال تاریخ این شهر جهانی و میراث هفتهزار ساله آن بود.
ایلام -در محوطه تاریخی قلعه والی، سیاهچادر عشایری برپا شده تا گردشگران در سایه آن، آمیختهای از نقشهای گلیمهای رنگین، صدای ساز و دهل، و طعم خورشهای محلی و صنایعدستی را تجربه کنند؛ نمادهایی که هفته گردشگری را به جشن دیدار با فرهنگ اصیل این سرزمین تبدیل کردهاند. به گزارش ایرنا، صبح زود است؛ آفتاب […]
تهران- یک کارشناس روابط بینالملل گفت: «در سیاست خارجی پنجره دیپلماسی هیچگاه بسته نمیشود و وزارت خارجه موظف است همواره به دنبال مسیرهای جدید برای حلوفصل مسالمتآمیز اختلافات باشد. با این حال، در شرایط کنونی، اولویت سیاست خارجی نباید پیشقدم شدن برای مذاکرات با غرب باشد.»