مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 



تهران - امام جمعه موقت تهران گفت: همه مسئولان ایرانی بر کاهش تعهدات برجامی متفق القول هستند و اولین گام ادامه افزایش درصد غنی سازی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به نقض عهد آمریکا و رسوایی آن در میان همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کرده اند، اشاره کرد و اظهارداشت: همه می‌دانند قوانین، امنیت بین المللی را تثبیت می‌کند اما آمریکا با اینکه برجام از اول نافرجام، غیر متوازن و خسارت بار بود آن را نقض کرد.

وی افزود: قبل از نقض برجام در زمان اوباما هم آنها تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کردند و به برجام عمل نکردند تا نوبت به این رئیس جمهوری آمریکا (ترامپ) رسید.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم، تصریح کرد: حال با این صلابت و با این اقتدار و عزتی که کانون و محور مقاومت بین المللی یعنی امامت این جریان همیشه قولا و فعلاً دارند، با گذشت یک سال از نقض برجام و اینکه اروپایی‌ها هم نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند که عملاً تابع آمریکا شدند و آنچه را که واشنگتن تحریم ظالمانه اعمال کرد آنها هم همراهی کردند، با این اقدامات جا نداشت که به آنها بگوییم به شما فرصت می‌دهیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به نقض عهدهای صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: معنا ندارد قرارداد چند جانبه باشد که همه از برجام کنار بکشند و فقط یک طرف بگوید ما هستیم، آیا این عزت است؟

حجت الاسلام صدیقی همچنین گفت: دو ماه فرصت هم تمام شد و امروز به فضل الهی همه مسئولین متفق القول است که تعهدات را کاهش بدهند، البته این کاهش مع الاسف طبق برجام است. لذا اولین گامی که مورد قبول همه مقامات است انجام غنی سازی است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی حق و مردم شهید داده، تصمیم دارد غنی سازی را تا ۲۰ درصد و هر مقدار که لازم داریم افزایش دهد و ما ملاحظه هیچ کسی را نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران به مقاومت مردم ایران با وجود فشارهای که به دلیل تحریم وارد می‌شود، اشاره و تاکید کرد: نکته مهمی که باید همه توجه داشته باشند، تمام مصیبت‌ها و حوادثی که برای بشر پیش می‌آید و آنها با تلخی‌ها و ناگواری‌ها مواجه می‌شوند، انسان‌های استوار سو ء استفاده نمی‌کنند، بلکه هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کنند. خداوند در قرآن به فشار قسم می‌خورد برای اینکه تمام برکات جامعه بشری در اثر تحمل فشارها بود هست.
حجت الاسلام صدیقی به برخی از برکات سختی‌ها برای مردم ایران اشاره کرد و گفت: اگر جنگ نبود شما (ملت ایران) دارای قوای موشکی برتر نبودید و این پهپاد فوق العاده رادار گریز قیمتی ترین پهپاد آمریکایی را نمی‌توانستید هدف قرار دهید، اما هشت سال مقاومت شما بود که کشور را در موضع برتر اقتدار دفاعی قرار داده است.
وی با تاکید بر نقش جوانان بسیجی در موفقیت‌های کشور اظهارداشت: در این جنگ اقتصادی هم باید مسئولین همانگونه که در جنگ نظام ی به جوانان و بسیجیان و عاشقان نظام میدان دادند، کسانی را که دل به ولایت دادند و فرمان ولایت را فرمان خدا و امام زمان (عج) دانستند، همین‌هایی که با این اقتدار موشک و پهپاد ساختند، داعش را از میان بردند و امنیت دیگر کشورها را برقرار ساختند، به آنها مجال و میدان بدهند آنان عرصه اقتصاد را در یک موقعیتی قرار می‌دهند که برای همیشه ملت ایران پیروز و دشمنان ما سرافکنده خواهند شد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از این خطبه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و ضرورت جوانگرایی اشاره و تصریح کرد: در مناصب مهم اقتصادی، بعضی جوان‌های مجرب، کارآزموده و انقلابی استقرار پیدا کرده اند، امیدواریم این انتصاب‌ها موردی نباشد و به صورت جریان دولتی درآید.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: انتصاب جوانان کفایت نمی‌کند اگر جوانی انقلابی و ولایی کار را به عهده گرفت و ملت را ولی نعمت خود می‌دانست، بخواهد مطالبی در مورد مسئولیت خود شفاف در اختیار مردم قرار دهد باید از او حمایت کنند، به جوانان انقلابی ما میدان بدهند و از گذشته خود استغفار کنند.

وی در بخش دیگری از این خطبه به توقیف نفت کش ایرانی در تنگه جبل الطارق اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) می‌فرماید خدا دشمنان ما را بی عقل قرار داده است. آدم عاقل که با حق در نمی‌افتد. اینها مکرر دیده اند، حادثه اهواز پیش آمد، موشک‌های ما در فاصله‌ای نه چندان دور و در کنار اردوگاه آمریکایی‌ها چه اقتداری را نشان داد. شما مردم به حق توقع دارید و من این اطمینان را می‌توانم به فضل خدا بدهم که این جسارت، بی توجهی و غفلت انگلیسی‌ها از بازوان پرتوان قدرتمند نظام ما به همین زودی سیلی بخورندو برای همیشه پشیمان بشوند.

وی در ادامه این خطبه با یادآوری سالگرد واقعه مسجد گوهرشاد و سوابق انگلیس در کشور اظهارداشت: حادثه کشف حجاب رضاخانی نیز دستور انگلیس بود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: سنگرهایی که برای مسلمانان اقتدار، عزت و حفظ هویت می‌آورد، یکی موضوع قیام امام حسین (ع) و زنده نگاه داشتن عاشوراست و دوم راهپیمایی علما با آرم خاص پیغمبری است.

حجت الاسلام صدیقی همچنین گفت: عمامه روحانیون و لباس آنها آرم است، آرم مجاهدت و نوکری امام زمان (عج)،از جان گذشتگی و انتصاب به پیغمبر خداست. لباس حفاظت از بدی‌ها و متانت است. لذا رضاخان عمامه‌ها را هم به دستور انگلیس برداشت.

وی با بیان اینکه سومین سنگر، خانواده است، افزود: در تحکیم خانواده، حجاب نقش اولی دارد. از این جهت حجاب را انگلیس خواست که از سر زنان ایرانی بردارد.

وی مردم ایران را مؤمن و علاقمند به حضرت زهرا (س) و معتقد به قرآن توصیف کرد و گفت: در مجامع عمومی حتی دخترانی که ظاهر خود را حفظ نکرده اند، التماس دعا می‌گویند و راهنمایی از روحانیئن می‌خواهند، نذرهایی در مجالس اما م حسین (عو) احیاها می‌کنند، خدا می‌داند که اکثریت قریب به اتفاق آنها اسلام را قبول دارند، احکام اسلام را باور دارند اما بعضی‌ها در اثر بی توجهی، در یک فضایی قرار می‌گیرند و حالت لجاجت می‌گیرند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد حجاب مظهر هویت مستقل زن است. زن هویتی دارد که با مرد فرق دارد، زن به زن بودن خودش باید مباهات کند. هیچ پوششی جز این حجابی که اسلام تجویز کرده و پوششی که حضرت زهرا (س) داشته است برای زن هویت مسقل را معین نمی‌کند.
حجت الاسلام صدیقی افزود: همانگونه که عمامه برای یک عالم دینی نشانه است، مردم با دیدن آن به یاد خدا، دین، اخلاق، تعاون و مهربانی‌های می‌افتند، حجاب هم آرم و تابلو است. حجاب معنویت، دین، اسلام و اعتقاد شما را نشان می‌دهد و تبلیغی است برای کسانی که در این وادی نیستند.

وی در خصوص اهمیت حجاب تاکید کرد: حجاب نشانه و آرم است علاوه بر اینکه پاسخ به فطرت است. برهنگی را نه عقل می‌پسندد نه فطرت، ملاحظه می‌کنید که در بهشت برهنگی نبود همین که از بهشت حوا پا بیرون گذاشتند خود را برهنه دیدند و در اولین کار خود را پوشیدند. لذا پوشش و حجاب شرف، اقتدار، عزت، هویت است به علاوه نظام خانواده، اولین کانونی که جامعه را منسجم می‌کند، این انسجام خانوادگی است، زنی که در معرض دید هر هرزه ای قرار می‌گیرد در کانون خانواده گرم نمی‌تواند باشد و دیگران اذیتش خواهند کرد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به حضور خود در شهرهای مختلف و در میان مردم به بیان برخی گلایه‌های مردم پرداخت و گفت: مردم از چند چیز رنج می‌برند، یکی تبعیض است. مشکلات ارزی که به وجود آمده اختلاف طبقانی را عمیق‌تر کرد. جوان‌ها از بیکاری رنج می‌برند، مردم از فاصله غیرقابل طبقاتی ناراحت هستند. این موارد مال تحریم بیگانه نیست، خود تحریمی هاست، سو مدیریت است.
امام جمعه موقت تهران گفت: باید مسئولین در متن مردم باشند و در حاشیه شهرها بیکاری جوانان را ببینند و از فاصله طبقاتی تصویری داشته باشند. بدنی را تصور کنید که سر بزرگ شده باشد و تنه ضعیف و رنجور باشد. اقتصاد خون است، اقتصاد باید در همه رگ‌ها جریان داشته باشد و پایین شهری و بالا شهری نداشته باشد.
وی با تاکید بر نقش سیاست‌های ارزی گفت: سو تدبیر در اقتصاد ارزی امروز جامعه را به کجا برده است؟ حضرت آقا در سال ۹۵ به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کردند که نقدینگی‌ها را به تولید هدایت کنید. امروز شما سوال کنید سهم تولید غذا در مقایسه با کارهای خدماتی چیست؟ کارهای خدماتی که دلالی است، در حد بودجه کشور است، اما بودجه غذا کمتر از ۱۰ درصد است. اینها را مردم مطالبه می‌کنند و مسئولین مدیریت جهادی داشته باشند، به میدان بیایند و از مردم کمک بگیرند و جوان‌ها را مورد اعتماد قرار بدهند و مسئله تبعیض، بیکاری، گرانی و فساد را برای همیشه حل کنند.

هدایت برترین نعمت در عالم امکان است

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران سرگردانی و گم کردن هدف را از بالاترین عذاب‌های الهی دانست و تاکید کرد: هدایت برترین نعمتی است که خدا برای عالم امکان ارزانی داشته است.

حجت الاسلام صدیقی در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) با تبریک دهه مبارک کرامت دهه اول ذی القعده که به یُمن میلاد پُر برکت فرزندان همام امام موسی کاظم (ع) نامگذاری شده است، به سخنی به نقل از پیامبر اکرم (ص) در خصوص امام رضا (ع) پرداخت و گفت: ایشان می‌فرمایند هرکس علاقمند است روز قیامت خدا را ملاقات کند باید در کلاس رضای حضرت رضا (ع) متعلم، پیرو و دلبسته باشد.

وی با بیان اینکه نام رضا خود عنوان مشیر است و هرکس دنبال رضای خداست باید رضوی زندگی کند، افزود: زیارت آن حضرت در میان همه ائمه اطهار (ع) خصوصیت خاصی دارد به طوریکه حضرت رضا (ع) فرموده اند هرکس مرا زیارت کند نه تنها من شفیع او خواهم بود بلکه آبا و پدران بزرگوار من شفاعت او را خواهندکرد.

وی ادامه داد: دوم اینکه زائر امام رضا (ع) در روز قیامت بر عرشه منبری مقابل منبر رسول اعظم (ص) است، این یعنی برای هیچ امامی این گونه ذکر نشده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: سومین نکته این است که امام رضا (ع) قول داده اند که هرکس او را زیارت کند در سه موقع بعد از مرگ ملاقات خواهد کرد.

حجت الاسلام صدیقی با گرامیداشت ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) اظهارداشت: ایشان که لقب معصومه (س) را از امام رضا (ع) دارند، دارای خصائصی بوده که بعد از حضرت رضا (ع) افضل اولاد موسی ابن جعفر (ع) هستند.

وی ادامه داد: ما افتخار داریم که حضرت معصومه (س) کم از حضرت مریم (س) نیست و دامن ایشان علامه پرور، عارف پرور، مجاهد پرور و روح الله پرور است، بطوریکه هم امام راحل (ره) و همچنین امام حاضر ما حضرت آیت الله خامنه ای هر دو بزرگوار افتخار دارند که تربیت شده دامن حضرت معصومه (س) هستند.

خطیب موقت جمعه تهران در ادامه با اشاره به سوره مبارکه حمد، مسئله هدایت را برترین نعمتی دانست که خدا برای عالم امکان ارزانی داشته است، افزود: بالاترین نعمت و عذاب آن است که انسان سرگردان باشد و مقصد را نشناسد و در زندگی پوچ و بی محتوا و بی هدف باشد و یا راه هدف را بلد نباشد.

وی ادامه داد: سفر انسان مسافر به سوی ابدیت و سیر به سوی لایتنهی است، به طوریکه امیر المومنین علی (ع) نیز از طول این سفر می‌نالیدند، این سفر، سفر معمولی نیست، ما سفر بسوی مرگ داریم و مرگ آغاز ابدیت و لقاء پروردگار عزیر است.

خطیب موقت جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به خواندن سوره اسرارآمیز واقعه در طول هفته به خصوص شب‌های جمعه افزود: آنجا خداوند می‌فرماید آیاهیچ تأمل نمی‌کنید هنگامی که میت جانش به حلقومش می‌رسد ما از شما به او نزدیک تریم.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه در لحظه مرگ رابطه ما با همه کس قطع می‌شود، گفت: آن موقع است که تازه خدای خود را می‌یابیم و امیدواریم رو سفید باشیم و خجل نباشیم. سفرما به سوی لقاء حق است و همانطور که خدای متعال در سوره یس می‌فرماید آیا نمی‌بینید نسل‌های گذشته را ما هلاک کردیم و پدران تان همه مردند و هرکسی رفت دیگر بازنگشت.

وی در ادامه با یادآوری اینکه ما در غرق نعمات خدا هستیم و خداوند متعال منتی بر بندگان خود نگذاشته است، در عین حال افزود: خداوند متعال تنها دو نعمت را در قرآن کریم بر بندگان خود امتنان فرموده است، خدا نعمت رسالت و بعثت پیغمر (ص) و نعمت مشعل داری و راهنمایی و راهبری نبی مکرم اسلام را تنها بر مؤمنین نعمت گذاشته است نه بر بشریت، چراکه تنها مؤمن است که توفیق دارد دامن پیغمبر را گرفته و با سیره، سنت و آل پیغمر (ص) را دریافت و به آنها عمل کند و اهل نجات باشد./ایرنا

 

 

 

 

×××

 

   

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات

   

 ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴ - ۰۹۳۹۸۴۳۳۹۱۶ - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

  

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group